Americký průmysl s vlastním řízením, který zahrnuje výrobce automobilů, technologické společnosti a další aktéry, se stále více zaměřuje na rozvoj a implementaci autonomní technologie. Tyto snahy jsou motivovány hledáním nových způsobů, jak zlepšit efektivitu, bezpečnost a udržitelnost dopravy. Nicméně, v tomto úsilí vzniká rostoucí obava ohledně Číny a její dominance v tomto odvětví. Americký průmysl byl také oslaben, co v říjnu Kalifornie pozastavila povolení testovat vozy Cruise na veřejných silnicích. Cruise musí obnovit důvěru
a vztahy s regulačními orgány.
Čínské technologické firmy, jako je například Huawei a WeRide, se v posledních letech staly předními hráči v oblasti autonomních vozidel a technologií pro vlastní řízení. Čína investuje obrovské prostředky do výzkumu a vývoje těchto technologií a snaží se stát lídrem na světovém trhu. Americký průmysl s vlastním řízením vnímá tento rozvoj čínského odvětví jako ohrožení své pozice a konkurenci na globální úrovni.
Čína má výhodu v tom, že je schopna provádět testování autonomních vozidel a technologií ve větším měřítku a na rozsáhlejších silničních infrastrukturách než většina ostatních zemí. To jí umožňuje sbírat obrovské množství dat a získávat cenné poznatky pro další vylepšování
a zdokonalování autonomních systémů. Americké společnosti se však potýkají s omezeními při testování a potřebují přístup k reálným situacím a různým typům prostředí.
Proto americký průmysl s vlastním řízením žádá federální podporu, aby mohl konkurovat Číně. Jednou z oblastí, ve kterých by taková podpora byla nezbytná, je financování výzkumu a vývoje autonomní technologie. Průmysl se domnívá, že větší finanční prostředky umožní inovovat
a překonat technologický náskok, který Čína momentálně drží.
Další oblastí, ve které americký průmysl potřebuje podporu, je vytvoření příznivého regulačního prostředí. Pravidla a předpisy týkající se autonomních vozidel a technologií se rychle mění a vyvíjejí. Americké společnosti trpí nejistotou a nedostatkem jasnosti ohledně těchto regulačních požadavků. Federální podpora by mohla zahrnovat vytvoření jednotného regulačního rámce, který by poskytoval jasná pravidla a směrnice pro testování, provoz
a bezpečnost autonomních vozidel.
Dalším problémem je nedostatek vyškolených odborníků v oblasti autonomní technologie. Americký průmysl potřebuje podporu ve formě programů a iniciativ zaměřených na vzdělávání a přípravu pracovní síly pro tento rozvíjející se sektor. To může zahrnovat financování výzkumných center, vytváření vzdělávacích programů a spolupráci s univerzitami a technickými institucemi.
Riziko Číny spočívá v její schopnosti konkurovat a dosahovat rychlého pokroku v oblasti autonomních vozidel a technologií pro vlastní řízení. Pokud čínské společnosti získají silnou pozici na světovém trhu, mohou ovlivnit standardy a směřování této technologie. To by mohlo vést k omezení vlivu amerického průmyslu a ohrozit jeho konkurenceschopnost. Zabezpečení federální podpory je proto klíčové pro americký průmysl s vlastním řízením, aby si udržel vedoucí pozici a konkurenceschopnost na globálním trhu. Pouze s dostatečnou finanční podporou, příznivým regulačním prostředím a vzdělanou pracovní silou bude americký průmysl schopen překonat riziko Číny a zajistit si svůj význam ve vývoji autonomní technologie a vlastního řízení.