Není tomu tak dávno, kdy jsme tu shrnovali dění kolem autonomního řízení u německého Volkswagenu. Nyní se objevily novinky ohledně spolupráce s americkým vývojářem autonomního řízení, firmou Argo AI. Poprvé tak bylo veřejně oznámeno, že Volkswagen prostřednictvím své odnože Commercial Vehicles zaměřené na užitková vozidla pracuje s firmou Argo AI na vývoji autonomní verze elektromobilu ID. Buzz. Ten by se tak měl stát úplně prvním autonomním vozem z dílen Volkswagenu, jenž se má objevit na silnicích. K tomu by mělo dojít v roce 2025, přičemž již letos probíhá v Německu testování prvních prototypů vybavených autonomním řízením. Pro budoucí rozvoj autonomní mobility je vzorem služba sdílené mobility, obsluhovaná klasickými manuálně řízenými vozidly, kterou Volkswagen provozuje pod hlavičkou dceřiné firmy MOIA v Hamburku a Hannoveru, jejímž prostřednictvím získává data o cestovních zvyklostech a návycích uživatelů, aby lépe porozuměl jejich potřebám, a provoz budoucích autonomních vozidel tak tyto potřeby naplňoval.
Představa budoucího autonomního vozu ID. Buzz (foto: Volkswagen)
ID. Buzz je postavený na elektrické platformě MEB a volně navazuje na proslulý model Type 2 neboli Volkswagen Transporter, který ve své první generaci získal téměř až kultovní status, a to zejména díky hnutí hippies, jehož členové si jej velice oblíbili a hojně používali pro potřeby komunitní přepravy. Odtud byla odvozena přezdívka „Hippiewagen". Jak naznačuje předpona ID., vůz Buzz spadá do nové rodiny elektromobilů Volkswagen, v níž nalezneme ještě kompaktní model ID.3 a rozměrově větší ID.4 spadající do kategorie SUV, jež jsou oba již k dostání, a také koncepty ID. Vizzion, což je limuzína vyšší střední třídy, ID. Space Vizzion neboli objemnější kombi, a čistě závodní ID.R.