Firma Aurora Innovation patří ve světě autonomních vozidel mezi nejrespektovanější společnosti v oboru, byť se o ní v médiích nemluví tak často jako o jiných. Důvodem hlubokého respektu ke schopnostem firmy mezi odbornou veřejností je trojice zvučných jmen, která stojí ve vedení. A to Chris Urmson, který byl členem týmu Tartan Racing univerzity Carnegie Mellon, jenž zvítězil v soutěži DARPA Urban Challenge v roce 2007, a který se posléze stal vedoucím vývoje autonomního řízení u firmy Google, dále Sterling Anderson, který na MIT vyvinul autonomní řízení nazvané Intelligent CoPilot a následně v automobilce Tesla pracoval na funkci Autopilot a podílel se na vývoji Modelu X, a konečně Drew Bagnell, který své dvě dekády zkušeností se strojovým učením a robotikou na univerzitě Carnegie Mellon uplatňoval mimo jiné na projektu autonomního řízení ve firmě UBER. Pokud tedy Aurora oznámí nějakou novinku, zpravidla se jedná o něco významného. Nejnověji se jedná o zprávu, že Aurora implementovala svůj systém autonomního řízení nazvaný Aurora Driver i do nákladního vozidla. Motivací k tomuto kroku byla analýza trhu, jež prozrazuje, že autonomní náklaďáky představují v krátkodobém až střednědobém horizontu sféru s nejvyšší návratností investic. V tomto případě navíc Aurora upnula svoji pozornost k americkému Texasu, kam nově rozšiřuje své působení, neboť nákladní doprava tam představuje jeden z největších trhů v celých Spojených státech. Na silnicích v metropolitní oblasti Dallas-Fort Worth tak bude možné začít vídat nejprve flotily autonomních vozů Chrysler Pacifica, které záhy doplní i autonomní nákladní vozy Peterbilt.
Autonomní nákladní vůz firmy Aurora Innovation (foto: Aurora Innovation)
Jsou to zároveň sotva dva týdny, kdy Aurora Innovation představila jinou novinku, a to LiDAR nazvaný FirstLight. Jde o výsledek práce pracovníků firmy Blackmore, kterou v loňském roce Aurora zakoupila, aby úžeji propojila svůj softwarový vývoj s hardwarovou senzorikou. Konkrétní technické detaily LiDARu zveřejněny nebyly, ale očekává se, že senzor má zorný úhel 120 stupňů, dosah až 450 metrů a dokáže každou sekundu generovat 2,4 milionu bodů. V neposlední řadě se sluší připomenout, že jedním z investorů firmy Aurora je i společnost Amazon. V nadcházejících měsících bude bezesporu zajímavé sledovat, jak se testování autonomních vozidel firmy Aurora v Texasu vyvíjí.