Společnosti Oxa a StreetDrone nabídnou zákazníkům autonomní řešení pro průmyslovou logistiku. Rozsah činností zahrnuje mimo jiné pohyb a správu zboží v přístavech, logistických centrech nebo na letištích. Hlavním cílem je umožnit nepřetržitý provoz, zvýšit produktivitu a snížit náklady.
Společnost StreetDrone se věnuje zavádění plné autonomie v odvětví průmyslové logistiky. Mezi pokročilé systémy pro autonomní logistická vozidla patří například systémy drive-by-wire a teleoperace a specifický software. Nyní se společnost StreetDrone stala součástí společnosti Oxa, která se zabývá pokročilým softwarem pro autonomní řízení. Spojením odborných znalostí těchto společností bude podle společnosti Oxa učiněn další krok k vytvoření nejkomplexnější softwarové platformy pro samořízená vozidla na světě. Společnost navíc doufá, že se jí podaří urychlit schopnost poskytovat bezpečná, efektivní a opakovatelná řešení pro samořízené řízení v různých odvětvích.
Společnost Oxa se na svých webových stránkách rozhodla odpovědět na otázku „Proč je průmyslová logistika ideálním trhem pro autonomii“? První zmíněnou výhodou je „obrovská tržní příležitost“ - společnost poukazuje na to, že ročně se na celém světě přepraví přibližně 6 miliard tun nákladu, a konstatuje, že tahače terminálů hrají klíčovou roli při přepravě téměř veškerého tohoto nákladu. Autonomie by mohla být řešením nedostatku řidičů vozidel a také příležitostí ke zvýšení produktivity a snížení nákladů.
Druhou zmíněnou výhodou je „připravenost na trhu“. To znamená, že hlavní hráči v odvětví chápou a akceptují potřeby spojené s automatizací. Kromě příležitosti ke zvýšení produktivity a snížení nákladů vidí provozovatelé příležitosti ke zvýšení bezpečnosti prostřednictvím autonomních terminálových tahačů. Logistická zařízení mají uzavřené a kontrolované prostředí, takže implementace řešení může být jednodušší než v silničním provozu a zejména než ve složitém městském provozu (to se týká jak technických, tak legislativních aspektů). Zkušenosti společnosti StreetDrone ukazují, že po zavedení autonomních řešení, např. v přístavu Rotterdam (s provozovatelem Q Terminals Kramer), jsou provozovatelé otevřeni plné autonomii.
Třetí výhodou, kterou společnost Oxa uvádí, je „menší složitost technologie“. To znamená, že v průmyslové logistice se používá koncový tahač, který se vyznačuje zjednodušenou architekturou vozidla. Lze tedy konstatovat, že jednotná architektura vozidel od různých výrobců zjednodušuje úkol automatizace.