Jihokorejská společnost LG, známá zejména svými produkty spotřebitelské elektroniky jako jsou televize či mobilní telefony, představila na letošním veletrhu CES svoji vizi budoucího autonomního vozidla pod názvem Omnipod a přízviskem další domov. A právě tento dodatek naplno prozrazuje, jak k vozidlu tato technologická firma přistoupila. Velikostně koncept odpovídá autonomním minibusům, přičemž interiér je plně podřízen záměru poskytnout uživatelům co nejpříjemnější prostředí. Jedné ze stěn v kabině vozidla dominuje velkoplošná obrazovka, na níž se zobrazuje virtuální asistentka. S ní je možné komunikovat hlasem a zároveň v případě zájmu poskytuje cestujícím společnost. Společnost LG tak zcela očividně využívá svých produktů a nalézá pro ně uplatnění v této nově vznikající doméně, kterou je autonomní mobilita. Jedná se dle všeho o trend, který už nepůjde zvrátit, neboť dalším podobným příkladem pronikání firmy původně podnikající ve spotřebitelské elektronice do mobility je japonská společnost Sony.
Vizualizace autonomního vozidla Omnipod firmy LG (foto: LG)
Stojí za to zmínit, že LG představilo na veletrhu CES vlastní koncept autonomního vozidla již v roce 2020. Tehdy se jednalo o vizi nazvanou Connected Car. Ve všech těchto konceptech je vidět velký důraz na design interiéru a možnosti, které v této sféře autonomní vozidla nabízí. Dříve jsme se zde již opakovaně zmínili, že o interiéru jako společenském prostoru smýšlí například koncepty MINI Urbanaut, Buick Smart Pod nebo Cadillac SocialSpace. A další budou zcela jistě přibývat, neboť z pohledu uživatele se skutečně jedná o jeden z nejvýraznějších benefitů autonomních vozidel.