Společnost Nuro, která se zaměřuje na vývoj autonomního řízení, oznámila, že její specializovaný autonomní doručovací vůz R2 úspěšně realizoval jízdy v reálném provozu ve třech městech Spojených států amerických, a to v texaském Houstonu, arizonském Phoenixu a kalifornském Mountain View. Na tom by nebylo nic až tak výjimečného, neboť tato vozidla jsou v běžném provozu nasazována již delší dobu, v tomto případě to ale bylo bez přítomnosti jakéhokoli bezpečnostního operátora, který během dřívějšího testování dohlížel na autonomní vůz z paluby doprovodného vozidla Toyota Prius, kde byl kdykoli připraven autonomní vůz zastavit.
Autonomní doručovací vůz Nuro R2 (foto: Nuro)
V letošním roce jsme svědky naprosto přelomového obratu ve vývoji autonomních vozidel, kdy dochází k dlouho očekávanému nárůstu důvěry ve schopnosti systémů autonomního řízení, jež jsou nyní stále častěji povolovány pro provoz v reálných podmínkách bez přítomnosti bezpečnostního řidiče na palubě. Tím nejdůležitějším momentem je pochopitelně služba Waymo One v Arizoně, která nejširší veřejnosti nabízí možnost využívat této autonomní taxislužby nejširší veřejnosti. Kromě toho Kalifornie letos vydala hned tři povolení k testovacímu provozu autonomních vozidel v provozu bez bezpečnostního řidiče, a to firmám AutoX, ZOOX a Cruise, což je prozatím historicky nejvyšší roční přírůstek.