Před spuštěním autonomního řízení je vždy nutné mít pro dané podmínky sestavenou dostatečně pevnou a jasnou legislativu. O zmíněný legislativní krok se nyní pokouší ve Velké Británii. Zde vládní Centrum Spojeného království pro připojená a autonomní vozidla, které zastupuje Ministerstvo dopravy Spojeného království, pověřila společnosti Horiba Mira, University of York, TRL a Five, aby vypracovali souhrn pokynů pro nasazení nízkorychlostních autonomních vozidel. Tyto pokyny mají za úkol poskytnout technickou referenci pro potenciální budoucí předpisy týkající se bezpečného provozu nízkorychlostních autonomních vozidel provozovaných na britských komunikacích. Horiba Mira, která je hlavním aktérem vytvoření požadovaného dokumentu, je konzultační společnost pro automobilový průmysl a vývoj. Jejich hlavním záměrem je poskytování produktového inženýrství, výzkumu, testování a informační a certifikační služby pro automobilový průmysl.
Vypracování tohoto dokumentu vyvstalo z rychle se rozvíjejících možností autonomního řízení. V dokumentu zaznívá, jak budou daná vozidla provozována v rámci jejich nasazení do veřejného prostoru, proces testování, proces výroby před nasazení do provozu a celkově záznamy o jejich životním cyklu. Zpráva o vozidle před jeho nasazením by měla obsahovat informace o možnostech vozidla, bezpečnostní analýzu, ověření a validaci, informace o bezpečnostních systémech. Dále by měla zpráva o vozidle informovat, jak jsou všechny zmíněné argumenty komplexně ověřeny. Pokud by bylo vše v pořádku, znamená to, že může být nízkorychlostní vozidlo nasazeno do provozu. Zároveň se také nejvíce dá předběžně počítat s tím, že tato vozidla budou užívána ke komerčním účelům. To znamená, že za jeho provoz bude zodpovídat jak výrobce, tak i provozovatel. Není však vyloučeno, aby provozovatel a výrobce byly stejnou organizací. V případě problémů s vozidlem si tak budou moci příslušné orgány vyžádat všechny potřebné informace a daná organizace jim je bude muset vydat. V takových informacích bude možné nalézt například informace o bezpečnosti, vývoji, udržování, provozování a podobně.
Ačkoliv je tento dokument situovaný pouze na nízkorychlostní vozidla, do budoucna se dá očekávat, že bude dále sloužit jako výchozím bodem pro sepsaní obdobných pravidel v rámci využívání autonomních vozidel, která mohou jezdit běžnou rychlostí. Celý regulační dokument lze zhlédnout na tomto odkazu.