Ukrajina je dnes převážně vnímána jako zdroj levné pracovní síly v podobě agenturních pracovníků a jako rezervoár nemocí, které byly v civilizovaném světě již vymýceny díky očkování, má nicméně poměrně bohatou průmyslovou tradici. Týká se to zejména průmyslu aerokosmického, kde dřívější slávu dodnes připomínají jména jako Antonov, Južmaš nebo Motor Sič. Co se automobilového průmyslu týče, asi nejznámější je ukrajinská automobilka Bogdan z města Čerkasy, jež vyrábí mimo jiné trolejbusy, s nimiž se snaží uspět i ve výběrových řízeních vypisovaných českými dopravními podniky. V oblasti autonomní mobility a autonomních vozidel je na Ukrajině v současnosti aktivní společnost Infocom, která se věnuje automatizaci v celé její šíři. V jejím portfoliu nalezneme autonomní vozidla ZAZ Lanos, což je v licenci vyrobený Daewoo Lanos v ukrajinských Záporožských automobilových závodech, a Jeep Cherokee. V obou případech mají vozidla na střešním nosiči box se senzory (kamera a přijímače satelitního signálu) a výpočetní zařízení. Ovládání řídicích prvků jako je volant, pedály či řadicí páka se děje mechanicky prostřednictvím elektromotorů a táhel. Kromě autonomního režimu umožňuje systém firmy Infocom ovládání vozidel i na dálku prostřednictvím řídicího rozhraní v přenosném tabletu či haptickou ovládací rukavicí používanou nejčastěji ve virtuální realitě.
Autonomní vozidlo ZAZ Lanos (foto: Infocom)
Hlavní zájem firmy Infocom ale směřuje k vojenským aplikacím autonomního řízení. Svoji technologii tak tato společnost v dřívějšku ozkoušela na obrněném vozidle KrAZ Spartan, nicméně jako perspektivní spatřuje spíše robotické zbraňové systémy jako jsou prostředky Laska a Scorpion. Podobným směrem se orientuje více postsovětských republik, asi nejintenzivněji Estonsko. Tamní firma Milrem Robotics se může pochlubit robotickým vojenským prostředkem THeMIS, jenž si našel uživatele již z bezmála deseti zemí. Prostředek si už i prošel křtem ohněm během nasazení v rámci operace Barkhane v Mali.