Kalifornské San Francisco je dlouhodobě centrem autonomní mobility, neboť tam mezi sebou navzájem soupeří firmy Cruise a Waymo, kdo dříve spustí plnohodnotnou autonomní taxislužbu. Obě společnosti volí odlišný přístup, přičemž každý z nich má své přednosti a nevýhody. Na jednu stranu Cruise může vyvolávat dojem, že je napřed, neboť již aktuálně provozuje komerční robotaxi bez obsluhy, byť zatím pouze v nočních hodinách a ve vymezených oblastech města, tento postup ale není ani zdaleka bezproblémový. V posledních měsících se totiž firma potýkala s celou řadou mimořádných událostí, jež vyústily v zahájení důkladnějšího šetření ze strany úřadů. Naproti tomu Waymo volí spíše konzervativnější přístup, neboť svoje robotaxi zatím zpřístupňuje pouze vybraným uživatelům a svým zaměstnancům, přičemž v určených částech města jezdí autonomní vozidla bez obsluhy celodenně. Jeden ze zaměstnanců této firmy jen před pár dny zveřejnil nesestříhané video své osmiminutové jízdy na palubě autonomního vozidla Jaguar I-Pace bez jakékoli obsluhy na palubě. Video této tři kilometry dlouhé cesty připojujeme níže.