V centru Moskvy je od března k vidění autonomní vozidlo Hyundai Solaris, které dohlíží na správné parkování v ruské metropoli. Jedná se ale až o sekundární využití, neboť primárním důvodem nasazení tohoto autonomního vozu do provozu je testování komunikace s inteligentní dopravní infrastrukturou, například koordinace se světelným signalizačním zařízením. Na projektu se podílí výzkumný institut MosTransProekt a Moskevská dopravní technická univerzita (MADI). Jízdy probíhají na území Moskvy v Basmanném rajónu, přičemž relativně krátkou trasu zvládá vozidlo absolvovat více než stokrát denně. Myšlenka využít autonomní vůz pro monitorování správného parkování je velice elegantní, neboť takové vozidlo se pohybuje po stále stejných trasách, takže je i relativně snadné je zmapovat, což autonomním prostředkům výrazně zvyšuje schopnosti. Hlavní překážku tak ve výsledku představují nesprávně zaparkovaná vozidla, jež omezují účastníky silničního provozu, a které má autonomní vůz svými jízdami odhalovat.
Vůz Hyundai Solaris vybavený technologií autonomního řízení (foto: MosTransProekt)
Pro lepší identifikaci autonomního vozidla v provozu je vůz vybavený oranžovým majákem a trojúhelníkovými nálepkami s písmenem A, to však nezabránilo prvnímu incidentu, který se odehrál letos v červnu. Během jízdy po Arménské ulici do autonomního vozidla zezadu narazilo Audi, jehož řidič byl rozptylován mobilním telefonem. Nehoda se obešla bez zranění a jedinou škodou byly pomačkané nárazníky.
Kromě tohoto vozu se lze v Moskvě setkat i s autonomními vozidly Toyota Prius a Hyundai Sonata, která vyvíjí a testuje ruská firma Yandex.