Testování autonomních vozidel v běžném provozu probíhá z pochopitelných bezpečnostních důvodů za přítomnosti proškoleného operátora, který sedí za volantem a dohlíží na správné chování vozu a v případě nutnosti převezme řízení. Člověk je tedy v těchto případech pojistkou, že nedojde k nehodě nebo jinému incidentu. Některé společnosti ale začínají svým systémům autonomního řízení důvěřovat natolik, že realizují zkoušky bez tohoto bezpečnostního řidiče. Umožňuje jim to legislativa státu Kalifornie, kde lze získat povolení k tomuto typu provozu. Letos 17. července ji jako teprve třetí společnost získala čínská firma AutoX. Povolení opravňuje realizovat testovací jízdy autonomních vozidel bez operátora na palubě, tedy zcela prázdného vozu, na relativně malém úmezí několika ulic kolem sídla společnosti ve městě San José. Před firmou AutoX oprávnění k provozu autonomních vozidel bez operátora na palubě získala jako první společnost Waymo již v roce 2018, následovaná společnosti Nuro letos v dubnu.
Chrysler Pacifica firmy AutoX (foto: AutoX)
Firma AutoX, jejímž investorem je čínský internetový obchod Alibaba, provozuje v Kalifornii celkem 8 vozidel (Chrysler Pacifica a Lincoln MKZ). Dalších zhruba sto vozidel (elektromobily BYD Qin Pro a SUV Great Wall Motors WEY VV6) pak jezdí v rámci zkušebního provozu v Číně, a to ve městěch Šen-čen a Šanghaj. Vždy ale s operátorem za volantem.