Pneumatiky mají zcela zásadní vliv na bezpečnost silničního provozu, čehož si jsou řidiči vědomi minimálně dvakrát ročně, když svá vozidla „přezouvají“ z letních pneumatik na zimní a obráceně. Ovšem ani zde se vývoj nezastavil a výrobci se snaží nadále zlepšovat výkony pneumatik zdokonalováním jejich vlastností. Jedním z předních výrobců pneumatik je německá společnost Continental, jež se na začátku května pochlubila působivým bezkabinovým elektrickým strojem nazvaným AVA. Jedná se o zkratku ze spojení Analytic Vehicle AIBA, přičemž AIBA je zkratkou spojení Automated Indoor Braking Analyzer, což celé v překladu znamená „analytické vozidlo pro automatizovanou analýzu brzdění v interiérových podmínkách". Výhodou tohoto řešení je neutralita vůči typu vozidla, neboť AVA dokáže napodobit parametry v podstatě libovolného osobního vozidla.
Bezkabinový prostředek Continental AVA pro automatické testování pneumatik (foto: Continental)
Bezkabinové vozidlo se nachází v areálu testovacího centra Contidrom u města Jeversen nedaleko Hannoveru, kde jezdí po 350 metrů dlouhé dráze až do rychlosti 65 km/h uvnitř dedikované budovy. K samotnému brzdění je určeno 75 metrů dostupné dráhy, přičemž lze libovolně upravovat stav vozovky i klimatické podmínky. Dle vyjádření firmy Continental je díky tomuto zařízení možné realizovat ročně sto tisíc testů.