Společnost Cruise, která je jedním z největších poskytovatelů autonomního řízení ve veřejném prostoru je zdá se ve velkých problémech. V posledních několika týdnech bylo zaznamenáno několik vážnějších dopravních incidentů, u kterých hrála svoji roli vozidla Cruise. Mezi takové incidenty patří například uvěznění ženy pod koly vozu, srážka s autobusem městské hromadné dopravy, srážky s nákladním či hasičským vozem nebo vjetí do zatarasené oblasti, kde byl položený čerstvý silniční povrch. Důvěru se Cruise snažilo vylepšit zprávou, která informovalo o zlepšení interakce mezi vozidly Cruise a vozidly integrovaného záchranného sboru. I přes tuto snahu o navrácení důvěry nejen veřejnosti ale i důvěry všech příslušných úřadů, byla před několika dny Ministerstvem motorových vozidel ve státu Kalifornia společnosti Cruise odebraná licence pro provoz komerčních činností autonomních vozidel ve veřejném prostoru. Ve zprávě bylo dále uvedeno, že vozidla Cruise představují pro veřejnost bezpečnostní riziko a při prezentaci bezpečnosti své technologie ji společnost zkreslovala. Na tomto základě se společnost Cruise rozhodla pozastavit činnost všech svých vozů ve všech státech. Dle vlastních vyjádření zástupců společnosti bude tato odstávka sloužit pro prozkoumání všech řídících procesů, systémů a funkčních nástrojů, které mohou zlepšit fungování celého řízení a tím i zvýšit důvěru veřejnosti v autonomní řízení Cruise. Rozhodnutí pozastavit činnost Cruise údajně nemá nijak souviset s žádnými novými nehodami, do kterých bylo Cruise zapojeno.
General Motors Co., pod který Cruise spadá, zaznamenal v rámci zmíněných události velký zásah pro tuto značku. Od Cruise se do roku 2025 očekávaly roční příjmy ve výši 1 miliardy dolarů, ač v roce 2022 byly příjmy spočítány „pouze“ na 106 milionů dolarů. S následující odstávkou bude možné dosažení tohoto cíle ještě těžší. Díky předchozím incidentům kalifornské Ministerstvo motorových vozidel obvinilo Cruise ze skreslení bezpečnostních informací o autonomních technologiích ve svých vozech v tom smyslu, že nebyly poskytnuty všechny videozáznamy nehody. Začátkem měsíce srpna také bylo zahájeno šetření Národním úřadem pro bezpečnost silničního provozu, který prošetřuje incidenty, ve kterých byla hlášena nedostatečná jízdní opatrnost kolem chodců na vozovkách, včetně chodců na přechodech pro chodce. Již v prosinci roku 2022 začal NHTSA vyšetřovat Cruise pro neočekávané zastavení v průběhu jízdy, během které byla ve voze cestující a toto neočekávané zastavení způsobilo srážku další 3 vozů za vozidlem Cruise. Od zahájení tohoto vyšetřování do 20.10. 2023 získala NHTSA dalších 5 hlášení o neočekáváném prudkém brzdění vozidel Cruise, které vedly k dopravní nehodě.
V tuto chvíli však není příliš jasné, co bude pro Cruise pozastavení autonomního řízení bez řidiče znamenat a jaké to bude mít celkový vliv na ostatní provoz autonomních vozidel. Cruise byl vždy řazen mezi jedno z největších jmen v odvětví autonomního řízení vozidel a pokud tato značka selhává, lidé by mohli zákonitě méně důvěřovat i menším značkám. Společnost Cruise také dříve vydala zprávu o tom, že jejich automatizované řízení v počtu najetých kilometrů v rámci bezpečnosti překonává lidského řidiče. Tato zpráva je však jak se zdá velmi rychle zapomenuta a Cruise bude muset svému jménu napravit reputaci. Společnost doufá, že zanedlouho bude moci obnovit provoz alespoň s bezpečnostním řidičem na palubě.