Závěr loňského roku byl pro firmu Cruise velice smolný. Poměrně dlouho trvající eskapády autonomních vozidel této firmy, jež nejrůznějším způsobem blokovala provoz, komplikovala práci zasahujícím složkám hasičského sboru a celkově se vyznačovala těžko předvídatelným jízdním projevem, vygradovaly 2. října loňského roku až do situace, kdy se jedno z těchto vozidel stalo účastníkem vážné dopravní nehody. Nehoda, kterou sice zavinil řidič jiného vozidla, však měla na firmu Cruise zásadní dopad, protože její vozidlo přispělo svým chováním k dalšímu zranění sražené chodkyně. Bylo proto spuštěno rozsáhlé vyšetřování, které mimo jiné přispělo k tomu, že prakticky celé vedení firmy bylo vyměněno. Společně s tím byly utlumeny veškeré aktivity, a to i včetně testování vozidel na veřejných komunikacích. Ze zhruba tuctu měst, kde vozidla firmy Cruise před nehodou nějakým způsobem fungovala, byl jejich počet snížen na nulu. Nicméně jak se daří napravovat reputaci firmy a interní procesy, jednotlivé činnosti se začínají vracet k normálu, takže společně s tím se do provozu vrací též autonomní vozidla Cruise.
Autonomní vozidlo Chevrolet Bolt firmy Cruise (zdroj: Cruise)
Nejprve bylo začátkem května obnoveno testování v arizonském Phoenixu, následované městy Dallas a Houston v Texasu. Ve všech případech firma volí inkrementální přístup, kdy vozidla nejprve jezdí v čistě manuálním režimu s řidiči za volantem, kdy primárně dochází k aktualizaci map, načež postupně se přechází k autonomnímu řízení, na nějž stále dohlíží bezpečnostní řidič. Provoz bez jakékoli obsluhy ve vozidle zatím není na pořadu dne, stejně tak je prozatím jednou velkou neznámou, zda a kdy firma obnoví své robotaxi.