Společnost Cruise, která je výrobcem autonomního řízení, se v roce 2020 stala pátým držitelem kalifornského oprávnění k provozování autonomních vozidel bez řidiče na palubě automobilu. Cruise provozuje flotilu cca dvou set autonomních automobilů značky Chevrolet Bolt a jeho testování započalo v roce 2013.
Společnost Cruise však podle sdělení národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu musela odvolat ze všech silnic ve Spojených státech 950 svých automobilů, kvůli aktualizaci softwaru. Po srážce s chodcem minulý měsíc dne 2. října v San Franciscu kalifornské ministerstvo motorových vozidel zrušilo povolení provozovat a testovat vozidla zcela bez řidiče.
Vozidlo od společnosti Cruise se v říjnu stalo účastníkem nehody, při které vozidlo řízené člověkem srazilo chodce, který při ní byl vymrštěn do přímé dráhy autonomního vozidla Cruise. Vozidlo nebylo schopné včas zastavit a ženu táhlo a zůstalo stát na její dolní končetině pravou pneumatikou. Oběť byla pomoci záchranných nástrojů vyproštěna a převezena do nemocnice. Řidič, který ženu srazil z místa nehody ujel. Cruise po této události zahájil okamžité vyšetřování incidentu.
V průběhu vyšetřování daného incidentu společnost Cruise zjistila, že systém „adaptivního tlumení“ se pouze snažilo vozidlo zastavit, místo aby ho zcela zastavilo. Po tomto zjištění
se stále pokračovalo ve vyhodnocování reakce automobilu po nehodě a zjišťovalo se za jakých okolností by se mohl problém opakovat. Pro zjištění výsledků se provedl rozsáhlý průzkum dat z minulosti o jízdě v autonomních vozidlech a rozsáhle simulační testy k analýze reakcí „systému adaptivního chování“ za stejných podmínek. Dokončení tohoto přezkoumání trvalo cca tři týdny, kvůli ojedinělosti zkoumané události a rozsahu celého výzkumu. Dne 23. 10. 2023 společnost Cruise dokončila svou kontrolu a okamžitě započala hodnocení bezpečnostního rizika, které se pojí s chybami nalezenými v systému. Organizace Cruise vyvinula novou aktualizaci softwaru, která by měla aktuální problém řešit. Kdyby vozidlo ze dne 2. října mělo tuto aktualizaci softwaru, incident by se z největší pravděpodobnosti vůbec nestal. Společnost mezitím sama podala prohlášení, že stahuje část softwaru pro autonomní vozidla na základě nové analýzy po této nehodě.
Toto není jediný incident, ve kterém je automobil Cruise zapletený. Vůz měl již incident s nákladním vozidlem, hasičským vozem, či vjetí na zadělanou plochu, kde byl čerstvě položený silniční povrch. Za většinu nehod může bezdůvodné „zamrznutí“ vozidla, a následné střetnutí s vozidlem, které to za ním není schopno dobrzdit.
Stažení bylo provedeno prostřednictvím podání standartního protokolu pro společnost, která chce upozornit spotřebitele na problémy s bezpečností hardwaru, nebo softwaru, které bude potřeba vyřešit.
Před aktualizaci softwaru zjistili, že obdobná kolize s rizikem vážného zranění by se mohla opakovat, a to v průměru každých 10–100 milionů kilometrů samotné jízdy. Díky neustálému zlepšování a práci na softwaru, se riziko tohoto incidentu bude snižovat. Společnost bude pořádat další svolávací akci, kvůli informovanosti pro národní úřad pro bezpečnost silničního provozu a veřejnost ohledně zvýšené bezpečnosti a aktualizacích na softwaru.