V doméně autonomní mobility se prvotní nadšení vystřídalo s určitým vystřízlivěním, což vede k tomu, že některé zpočátku ambiciózní a nadějné projekty nepostoupily za pilotní fázi. Takovým příkladem je projekt Athena, společné úsilí německé automobilky Daimler a německého dodavatele automobilových dílů Bosch, jehož cílem bylo vyvinout autonomní taxislužbu pro městské prostředí. Firmy spolupracovaly na autonomním vozidle na bázi modelu Mercedes-Benz S-Class od roku 2018, přičemž od konce roku 2019 probíhalo testování robotaxi v ulicích kalifornského San José. Z náznaků skrytých ve vyjádřeních obou firem lze vyčíst, že robotaxi je problém nezanedbatelně náročnější, než si leckdo na začátku připouští. Nelze samozřejmě pochybovat, že Daimler i Bosch získali cenné poznatky a zkušenosti, které využijí v jiných projektech a aktivitách souvisejících s automatizací silniční dopravy.
Autonomní Mercedes-Benz třídy S během testování v ulicích kalifornského San José (foto: Daimler)
Ukončení spolupráce na projektu robotaxi neznamená ani pro jednu ze zúčastněných firem kompletní opuštění domény autonomní mobility. Obě společnosti nadále v této oblasti působí na vlastních projektech. Daimler mimo jiné pokračuje ve vývoji pokročilých asistenčních systémů pro svá vozidla a společně s firmou Torc Robotics vyvíjí autonomní nákladní vozidla. Společně s firmou Bosch pak nadále spolupracuje na vývoji autonomního parkování, které obě firmy plánují zavést do komerčního provozu v rámci parkoviště na letišti ve Stuttgartu. Bosch v této sféře navázal spolupráci i s automobilkou Ford, s níž testuje systém inteligentního parkovacího domu pro autonomní parkování vozidel.