Po 39 letech existence v pondělí 13. června britskou společnost Westfield potkal bankrot. Firma, která začínala výrobou dvoumístných sportovních vozidel s otevřenou kabinou, kterých prodala celkem více než třináct tisíc, později založila odnož Westfield Autonomous Vehicles, jež společně s firmou Oxbotica vyvinula a provozovala autonomní minibusy nazvané POD. Tato vozidla absolvovala celkem 9 990 567 kilometrů v autonomním režimu, během nichž přepravila 6 019 194 cestujících. Avšak ani tato impozantní čísla nezachránila firmu před úpadkem. Příčin, jež firmě zlomily vaz, bylo nejspíš hned několik, zmiňovány jsou například rostoucí ceny materiálů a energií či problémy s dodavatelskými řetězci vyvolané koronavirovou pandemií, což jsou faktory, které stojí za současnou krizí v automobilovém průmyslu.
Autonomní minibus Westfield POD (foto: Westfield)
Za relativně krátkou dobu se jedná již o druhý krach firmy zabývající se výrobou autonomních minibusů. Letos 14. ledna totiž zkrachovala americká firma Local Motors, jež taktéž začínala jako výrobce sportovních vozidel, posléze se začala orientovat na využívání 3D tisku, což ji nakonec přivedlo právě až k autonomním minibusům. S jejím autonomním vozidlem Olli se bylo možné setkat na poměrně dost místech v rámci pilotních provozů. V polovině loňského roku potkal bankrot taktéž švýcarskou firmu Bestmile, která nabízela platformu pro správu flotil vozidel, včetně těch autonomních. Takže autonomní mobilita není jen růst a expanze, ale i neúspěchy.