Úsek veřejné silnice Corktown se stal novým a jedinečným projektem, který umožňuje bezdrátové nabíjení elektromobilů. Testování tohoto systému proběhlo 30. listopadu 2023 a bylo představeno členům zpravodajských médií. V rámci testu byla použita dodávka Ford E-Transit, která se během jízdy sama nabíjela díky měděným cívkám potaženým pryží, které byly uloženy pod povrchem silnice.
Je však důležité poznamenat, že na této silnici nelze momentálně nabíjet všechna elektrická vozidla. Testovaná dodávka byla vybavena speciálním přijímačem, který umožňoval přijímat nabíjecí signál. Pod povrchem silnice byly umístěny zmíněné cívky, avšak malá část vozovky zůstala nezpevněná, aby bylo vidět, jak jsou cívky uloženy.
Celý tento projekt je výsledkem partnerství veřejného i soukromého sektoru, jejichž hlavním cílem je demonstrovat, jak by takový systém bezdrátového nabíjení v praxi fungoval. Michiganské ministerstvo dopravy spolupracuje s izraelskou společností Electreon na výstavbě indukčních nabíjecích silnic. Společnost Electreon pracuje na podobných projektech i v dalších zemích, včetně Švédska, Německa, Francie, Itálie, Norska, Číny a Izraele. V Izraeli je plánováno využití tohoto systému pro autobusovou dopravu za poplatek. Systém je navržen tak, aby byl bezpečný, přičemž každá samostatná cívka je připojena a nabíjí se pouze tehdy, když je nad ní automobil s odpovídajícím senzorem. Povrch vozovky je běžný asfalt.
Je třeba zmínit, že tato silnice s indukčním nabíjením není považována za kompletní řešení infrastruktury pro nabíjení automobilů, ale spíše má sloužit jako prostředek pro prodloužení dojezdu vozidel. Takováto možnost by mohla výrobcům umožnit snížit velikost baterií a náklady na ně. Náklady na tento projekt činily 1,9 milionu dolarů z veřejných fondů a 4 miliony dolarů ze soukromého sektoru (včetně společnosti Electreon a dalších).