V současné době se u automatizovaného řízení dostávají do popředí vedle technologické proveditelnosti a právních otázek i další úvahy, například strategické otázky týkající se úprav nabídek, přijetí zákazníky, škálovatelnost a ziskovost obchodních modelů, jakož i praktické integrace do stávajících provozů, aby se plně využily výhody této technologie.
A právě názory automobilového a dopravního průmyslu na automatizované řízení z obchodního pohledu popisuje nový průzkum společnosti PwC, která se dotazovala mezi 73 vedoucími pracovníky švýcarských firem v oblasti osobní a nákladní dopravy. Otázky průzkumu se zaměřovaly na strategický pohled na automatizované řízení, úroveň vyspělosti společnosti, příležitosti a rizika, stejně jako dopad na provozní model a každodenní činnost. 25 % respondentů očekává, že automatizované řízení přinese významný potenciál pro úsporu nákladů. Nejčastěji zmiňované příležitosti jsou snížení personálních nákladů (63 %), efektivnější provozní procesy (56 %) a rozvoj nových obchodních modelů (55 %). Pro dosažení tohoto potenciálu musí společnosti provést cílené úpravy různých komponent, jako je správa dat, fyzická infrastruktura a provozní procesy. Musí zajistit, aby nadcházející transformace byla sociálně odpovědná vůči jejich zaměstnancům. 66 % respondentů věří, že role řidičského personálu se díky automatizovaným systémům změní. Proto jsou nezbytná opatření pro další rozvoj kompetencí zaměstnanců v různých oblastech podnikání. Mnoho společností již provedlo strategické nebo provozní analýzy (47 %) nebo vyhodnotilo dopad na své obchodní modely (37 %). Nicméně 29 % uvedlo, že se tématem zatím vůbec, nebo jen minimálně zabývalo, přičemž výraznější podíl tvoří sektor nákladní dopravy (37 %) než sektor osobní dopravy (26 %). Jen velmi malý počet firem postupně integruje automatizovaná vozidla do svých flotil (4 %) nebo školí své zaměstnance na toto téma (8 %).
Celý průzkum najdete zde.
Mohlo by Vás také zajímat:
Názory populace na autonomní vozidla
Autonomní doprava bez organizačních změn problémy v dopravě nevyřeší
Lidé jsou nejslabším článkem kyberbezpečnosti AV