Estonsko konstantně prokazuje, že má svoji nálepku evropské technologické velmoci oprávněně. V oblasti autonomní mobility se vedle tamní firmy Starship Technologies, kterou lze označit již za dobře etablovanou, v poslední době velmi aktivně profiluje společnost Auve Tech. Ta vznikla coby studentský projekt na univerzitě v Tallinu zaměřený na vývoj autonomního minibusu Iseauto, jenž se posléze proměnil v samostatnou společnost. S minibusem Iseauto se mohli svézt cestující již v přibližně deseti zemích, a to včetně České republiky, kde v letošním roce probíhal pilotní provoz na holešovickém výstavišti v Praze. V pátek 21. října letošního roku pak firma Auve Tech slavnostně představila novou generaci svého autonomního minibusu, který nese název MiCa.
Autonomní minibus MiCa estonské firmy Auve Tech (foto: Auve Tech)
Autonomní minibus MiCa se kromě nového vzhledu, který má velmi zřetelné prvky retro stylu, vyznačuje robustnějším senzorickým setem, jenž zahrnuje mimo jiné sedm LiDARů a deset kamer, a redundantním výpočetním systémem. Na délku měří minibus 4,2 metru, na šířku 1,8 metru a na výšku 2,5 metru, přičemž poskytuje prostor 8 lidem. Následně v pondělí 24. října japonská společnost Boldly, jež je dceřinou firmou japonské banky SoftBank, oznámila, že s firmou Auve Tech uzavřela partnerství, v jehož rámci bude autonomní minibus MiCa nasazen v Japonsku. Na konci letošního roku by měl být v rámci této spolupráce představen upravený minibus pro japonské prostředí, což bude mimo jiné zahrnovat propojení se vzdáleným centrem dohledu nazvaným Dispatcher, přičemž záměrem je zahájit v Japonsku pravidelný provoz minibusu na konci roku příštího. Připomeňme, že do Japonska má namířeno i autonomní minibus Origin americké firmy Cruise.