web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Firma Cruise kupuje Voyage

Jak ukázal loňský rok, segment autonomních vozidel prochází obdobím slučování jednotlivých firem do větších celků. Vše v polovině roku odstartovala firma ZOOX, kterou zakoupil Amazon. V závěru roku se divize vývoje autonomních vozidel firmy Uber stala součástí společnosti Aurora Innovation, aby vše završila firma Nuro, která pohltila společnost Ike. Kromě toho vzniklo neméně partnerství mezi dalšími podniky, které tak budou na vývoji pracovat společně. Zvláštní pozornost si v celém tomto dění zaslouží americká firma Cruise, která vyvíjí autonomní řízení pod hlavičkou automobilky General Motors. Společnost Cruise totiž nejnověji zakoupila firmu Voyage, která je známá coby vývojář autonomních vozidel, jež testuje v rámci seniorských komunit na Floridě a v Kalifornii.

CEOs

Kyle Vogt, prezident firmy Cruise, s Oliverem Cameronem, výkonným ředitelem firmy Voyage (foto: Cruise)

Tato akvizice je zajímavá v mnoha ohledech. Cruise totiž tímto prostřednictvím získal přístup k testovacímu provozu v komunitních vesničkách The Villages, což by samo o sobě bylo pro další rozvoj vlastních technologií atraktivní. Z vyjádření ale vyplývá, že tyto aktivity budou postupně utlumovány, protože se Cruise chce soustředit na provoz autonomního taxi v ulicích San Francisca, což je i důvod, proč do firmy nastoupil Gil West, který původně pracoval u aerolinek, kde měl na starost plánování provozu. Coby hlavní motivaci pro koupi Voyage tak můžeme předpokládat snahu rozšířit řady vlastních vývojářů o další schopné odborníky. Tým firmy Voyage pod vedením ředitele Olivera Camerona totiž dokázal v relativně malém počtu skutečně obdivuhodné věci, proto o těchto talentech nemůže být pochyb. Cameron bude v Cruise působit na pozici viceprezidenta pro rozvoj produktu. Pro svůj růst již dříve v letošním roce navázal Cruise spolupráci s Mirosoftem, jehož cloudovou platformu využívá. Z hlediska tohoto růstu by v letošním roce mělo být ve spolupráci s automobilkou Honda zahájeno testování autonomních vozidel v Japonsku, v Arizoně by mělo proběhnout nasazení autonomních vozidel pro potřeby obchodního řetězce Walmart k přepravě zboží. Na konci roku loňského poprvé v San Franciscu proběhly jízdy autonomního vozu Chevrolet Bolt firmy Cruise bez řidiče za volantem, což je důležitý předpoklad pro realizaci ekonomicky smysluplného robotaxi. Podíl na tomto rozvoji jistě měl i fakt, že Cruise předtím zakoupil německou společnost Astyx, která vyvíjí automobilové radary, jež se posléze objevily na autonomních vozidech Chevrolet Bolt (na přiloženém snímku je jeden z těchto radarů viditelný úplně vpravo, zhruba na úrovni krku Olivera Camerona – černý obdélník). Ultimátně toto vše nicméně směřuje k tomu, aby mohl být do provozu nasazen autonomní minibus Origin, jehož první exemplář Cruise představil před více než rokem.