Společnost Waabi, kterou začátkem loňského roku založila Raquel Urtasun, jež v dřívějšku působila jako vedoucí divize autonomního řízení firmy Uber, pracuje opravdu neskutečným tempem, na čemž mají bezesporu zásluhu právě předešlé zkušenosti zakladatelky a jejího týmu. Poté, co v únoru tato společnost představila svůj první produkt v podobě simulačního nástroje pro vývoj a testování autonomního řízení nazvaný Waabi World, se dnes pochlubila produktem druhým, jímž se stalo autonomní řízení určené pro nákladní vozidla nazvané Waabi Driver. Firma uvádí, že se má jednat o řešení, které je snadno integrovatelné do dnes existujících vozidel bez potřeby zásadnějších úprav. A dále vyzdvihuje, že v centru všech aspektů jejího systému autonomního řízení stojí umělá inteligence, a to včetně testování, což výrazně snižuje dobu a náklady na vývoj celého systému.
Autonomní nákladní vozidlo Peterbilt firmy Waabi během testů na veřejných komunikacích (foto: Waabi)
Fakt, že tato firma dokázala za méně než dva roky své existence uvést na trh hned dva velmi zásadní produkty, mimo jiné potvrzuje, že se Waabi letos v květnu ocitla na seznamu perspektivních firem podnikajících v oblasti umělé inteligence a mobility zcela oprávněně. Nový produkt pak také znamená, že v brzké době nejspíš dojde ke změnám v žebříčku vývojářů autonomního řízení pro nákladní vozidla. V neposlední řadě rozhodnutí vyvinout autonomní řízení pro nákladní vozidla naznačuje, že se skutečně jedná o doménu, v níž vývojáři vidí rychlejší (a levnější) cestu ke komercializaci svých řešení než třeba v případě robotaxi.