Společný projekt vývoje autonomního vozidla ID.Buzz německé automobilky Volkswagen a amerického vývojáře autonomního řízení Argo AI pokračuje mílovými kroky kupředu. Projekt byl poprvé veřejně představen letos v březnu, aby byl jen o pár dní později představen záměr vybudovat polygon pro budoucí testování autonomního vozidla na mnichovském letišti. Na začátku srpna byla dokončena první fáze výstavby polygonu, čímž byl předán k používání. O měsíc později měla veřejnost v souvislosti s veletrhem IAA Mobility konaném v Mnichově první možnost spatřit reálný autonomní vozidlo ID. Buzz. Nyní, o další měsíc později, zahájil autonomní ID. Buzz testovací jízdy na veřejných komunikacích v německém Hamburku. Toto město na severu Německa se totiž má v roce 2025 stát místem, kde bude zprovozněna v rámci sítě společnosti MOIA přepravní služba využívající právě tato autonomní vozidla.
Autonomní vozidlo ID. Buzz v ulicích Hamburku (foto: Argo AI)
Hamburk se postupem času stává dalším centrem autonomní mobility v Německu, neboť kromě vozidel ID. Buzz bude již v příštím roce v Hamburku v městské části Bergedorf provozována autopůjčovna společnosti Vay, která bude zákazníkům dopravovat objednaná prázdná vozidla pomocí dálkového řízení. Jiným centrem autonomní mobility v Německu je Mnichov, kde v příštím roce zahájí autonomní taxislužbu firma Mobileye společně s autopůjčovnou SIXT. Mobileye zde svá autonomní vozidla testuje již od loňského léta. O měsíc později se k testování na veřejných komunikacích v okolí Mnichova přidala i britská společnost Oxbotica. Významným faktorem, který tyto aktivity umožňuje, je proaktivita německé vlády v oblasti přípravy legislativy, která podporuje rozvoj autonomní mobility.