web Autonomne.cz

odkaz na homepage

Heineken představil robotické pivní vozítko

V rámci marketingové kampaně ve Spojených státech představil nizozemský pivovar Heineken robotické vozítko nazvané Heineken B. O. T. neboli Beer Outdoor Transporter určené k přepravě piva Heineken. Jedná se v podstatě o chladicí box na kolech, který dle výrobce pojme 12 plechovek. Z dostupných informací, jež jsou součástí soutěžních podmínek o jedno z celkem dvaceti vozítek B. O. T., je hodnota výhry v podobě robotického chladicího boxu a mobilního telefonu Samsung Galaxy A10e určeného pro ovládání vozítka 1 899 dolarů. Cena uvedeného telefonu je přibližně 120 dolarů, takže hodnotu pojízdného boxu na pivo lze vyčíslit na zhruba 1 779 dolarů (asi 39 tisíc korun). B. O. T. je tedy ovládán na dálku skrze aplikaci v telefonu, disponovat by měl ale i alespoň elementární funkcí autonomní jízdy, neboť má být schopný následovat člověka, a zajistit mu tak neustálý přísun vychlazeného zlatavého moku. Z ohlasů českých médií se zdá, že přesně toto je ten typ autonomního prostředku, který by populace České republiky takřka jednohlasně byla ochotná přijmout.

Heineken

Robotické vozítko B. O. T. s chladicím boxem na pivo Heineken (foto: Heineken)

Byť žádné konkrétní technické detaily nebyly zveřejněny, z dostupných informací lze usuzovat, že míra autonomie tohoto vozítka je velmi limitovaná. V zásadě se pravděpodobně omezuje jen na schopnost následovat člověka s mobilním telefonem určeným pro ovládání, možná navíc se schopností detekovat překážky a zastavit před nimi. Pro zajímavost lze zmínit, že funkcí následování člověka disponuje celá řada moderních kvadrokoptér (dronů) určených pro filmování. Špičkou v tomto oboru je americká společnost Skydio, jejíž drony se vyznačují v současnosti nejdokonalejší autonomií, kterou u bezpilotních prostředků nalezneme. Dovednost orientovat se v trojrozměrném prostoru a vyhýbat se překážkám je u produktů tohoto výrobce nevídaná a absolutně bezkonkurenční.