Čínská telekomunikační společnost Huawei je u nás známá zejména díky svým mobilním telefonům, podezřením ze špionáže a aktivitám na poli rozvoje 5G sítí. Ve své domovině se ale nemalou měrou podílí na rozvoji autonomní mobility, a to nejen prostřednictvím budování zmíněných 5G sítí, ale i vlastním výzkumem v oblasti autonomních vozidel. Nejnovějším příkladem je patentová přihláška číslo CN111399490A. Je v ní popsán systém autonomního řízení a metoda určení optimální řidičské strategie autonomního vozidla pro zajištění bezpečnosti provozu. Tato strategie je postavena na datech řidičského chování uživatele vozu během manuálního řízení při jízdě určitou oblastí, a na datech o tomto prostředí. Následně sběrem dat o prostředí v reálném čase systém porovnává historická data a vyvozuje z nich ideální jízdní projev.
Porsche Panamera firmy Huawei během předváděcích jízd v Barceloně (foto: Reuters)
Společnost Huawei navíc v květnu letošního roku společně s 18 čínskými automobilkami a poskytovatelem mobilitních služeb založila automobilový 5G ekosystém, jehož záměrem je urychlit zavádění 5G technologií v automobilovém průmyslu. V konsorciu je zapojena jak "velká čtyřka" nejvýznamnějších čínských výrobců automobilů, tedy FAW Group zahrnující dceřiné společnosti Hongqi, Besturn a Jiefang, SAIC Group včetně pobočky SAIC-GM-Wuling, Dongfeng Motor Corporation (včetně nákladní sekce Sokon) a Chang'an Motors, tak celá řada dalších automobilek, jmenovitě GAC Group, BAIC Group, BYD Auto, Great Wall Motors, Chery Holding, JAC Motors, výrobce autobusů Yutong Group, výrobce elektromobilů SERES, výrobce dodávkových vozů Naveco a mobilitní platforma T3 Mobility. Tento 5G ekosystém je umožněný zejména díky produktům firmy Huawei jako jsou základnová stanice BTS5900 či 5G modul MH5000.
Za zmínku stojí i to, že v únoru 2018 na akci Mobile World Congress konané ve španělské Barceloně Huawei předvedl automatizovaný vůz Porsche Panamera ovládaný mobilním telefonem Huawei Mate 10 Pro. Vůz byl na střešním nosiči osazený rozměrným boxem, v němž se nacházela kamera, jejíž obraz byl přenášen do telefonu, jenž byl vybaven systémem pro autonomní ovládání vozu. Reálně se však jednalo spíše o efektní marketingové představení výpočetního výkonu nového telefonu než o seriózní řešení autonomního řízení.