Jakkoli je smyslem zavádění autonomních vozidel snaha eliminovat lidský faktor a s ním spojené nedostatky, stále jasněji se ukazuje, že v celé řadě případů jsou lidská intuice a vhled na základě zkušeností stále nepostradatelné. To se v autonomní mobilitě projevuje sílícím rozvojem dálkového řízení neboli teleoperace. V tomto případě vzdálený řidič, takzvaný teleoperátor, ovládá prostřednictvím bezdrátového spojení vozidlo, které si neví rady s určitou situací. Teleoperace může mít různou podobu, může se jednat jak o přímé ovládání vozidla, tak může jít o takzvanou telenavigaci či teleasistenci, kdy člověk vozidlu na dálku pomáhá s kategorizací objektů a plánováním trasy. Některou z těchto forem teleoperace dnes využívá téměř každý vývojář systémů autonomního řízení. Častokrát si toto řešení vytváří interně, ale existují i specializované firmy, které teleoperaci nabízejí jako svůj hlavní produkt. Jednou z těchto firem je izraelská společnost Ottopia. Ta v závěru dubna oznámila, že získala novou investici ve výši devíti milionů dolarů (více než 190 milionů korun), přičemž mezi investory je i jihokorejská společnost Hyundai Motor Group. Pan Woongjun Jang, který je vedoucím vývoje autonomního řízení v automobilce Hyundai, se zároveň díky investici stal členem představenstva firmy Ottopia.
Stanice dálkového řízení izraelské firmy Ottopia (foto: Ottopia)
Systémy dálkového řízení pro autonomní vozidla se stávají velice atraktivním trhem, na němž soupeří stále rostoucí počet firem. Z těch nejvýznamnějších se kromě izraelské společnosti Ottopia jedná o americkou firmu Phantom Auto, jež má rovněž izraelské kořeny, americkou Designated Driver, švédskou Voysys anebo českou společnost Roboauto. Prozatím nejúspěšnější však zůstává Ottopia, která již navázala spolupráci s automobilkou BMW Group, německým telekomunikačním gigantem T-Systems, japonskou firmou Denso, jež je jedním z nejvýznamnějších výrobců automobilových součástek, francouzským výrobcem autonomních minibusů EasyMile anebo poskytovateli přepravních služeb Bestmile a Via. Nejnověji tak k tomuto již úctyhodnému výčtu přibyla i automobilka Hyundai, která znovu potvrdila svůj enormní zájem o autonomní mobilitu.