Inceptio Technology, čínský vývojář autonomních jízdních technologií pro těžká nákladní vozidla, dosáhl významného milníku, když jeho flotila autonomních nákladních vozidel překonala 100 milionů kilometrů komerčního provozu. Jejich vlajkovou technologií je Inceptio Autonomous Driving System, proprietární full-stack řešení. Inceptio ve spolupráci s předními výrobci OEM uvedlo na trh první masově vyráběné nákladní vozy úrovně L3 koncem roku 2021. Tyto nákladní vozy jsou provozovány zákazníky po celé Číně v sektoru dálkové logistiky, včetně expresní dopravy, přepravy menších nákladů a smluvní logistiky. V roce 2022 se stalo první společností v Číně, která obdržela povolení k testování plně autonomních nákladních vozidel.
Nyní flotila, vybavená systémem autonomního řízení od Inceptio a funkcemi Truck Navigate-on-Autopilot (T-NOA), ukázala schopnost efektivního, bezpečného provozu včetně ekonomických benefitů využívání autonomní přepravy. Tento úspěch zdůrazňuje, jak byly autonomní nákladní vozy úrovně L3 a L2+ úspěšně nasazeny v sektoru dálkové logistiky, včetně expresní dopravy, přepravy menších nákladů a smluvní logistiky. Rovněž to reflektuje významnou hodnotu, kterou autonomní nákladní vozy přinášejí provozovatelům logistiky. Inceptio výrazně rozšířilo počet kompatibilních modelů nákladních vozidel a do konce dubna 2024 překonalo hranici 100 milionů kilometrů bezpečného provozu. Systém autonomního řízení Inceptio pokrývá 83 % čínských národních dálnic spojujících sedm hlavních ekonomických zón. Během těchto 100 milionů kilometrů bezpečného provozu používalo nákladní vozy Inceptio celkem 1 864 řidičů ve své každodenní práci.
Vizualizace testování ADAS systémů v běžném provozu. (zdroj: Autor)
Mezi současné zákazníky patří všechny přední logistické společnosti v Číně, jako jsou ZTO Express, YTO Express, STO Express, JD Logistics a SF Express. Inceptio si také vybudovalo širokou základnu v segmentu smluvní logistiky, zahrnující například chladicí řetězce, automobilový průmysl, nápoje a rychloobrátkové zboží, a slouží globálním značkám jako Budweiser a Nestlé. Technologie autonomního řízení Inceptio je přizpůsobena různým uživatelům, od velkých logistických společností po malé flotily a jednotlivé provozovatele. Také spolupracuje s několika předními čínskými výrobci nákladních vozidel na předinstalaci masově vyráběných nákladních vozidel s autonomním systémem řízení Inceptio. Tyto partnerství rozšířila počet nákladních vozidel vybavených technologií Inceptio a zahrnují oblíbené modely od výrobců jako Dongfeng, Sinotruk, Foton a Liuqi, které jsou dostupné v konfiguracích 4x2 a 6x4 pro uspokojení různých potřeb v sektoru dálkové logistiky.
Za 100 milionů kilometrů Inceptio prokázalo, jak jeho autonomní technologie připravuje cestu pro větší komerční nasazení v sektoru dálkové logistiky s bezpečnějším, efektivnějším a ziskovějším provozem. Většina tras používaných velkými expresními doručovacími společnostmi v Číně přesahuje délku 500 kilometrů. Na těchto trasách jsou obvykle přiřazeni dva řidiči na každé tradiční nákladní vozidlo, aby se minimalizovala únava a zajistila bezpečnost při splnění napjatých přepravních plánů. Řešení Inceptio výrazně snižuje fyzickou a psychickou zátěž řidičů, protože autonomní systém zvládá více než 90 % cesty. Expresní doručovací společnosti tak mohly výrazně snížit počet řidičů na jedno nákladní vozidlo a náklady na práci na těchto trasách. Na trasách v rozmezí 500 až 1 200 kilometrů zaznamenalo Inceptio přímý přechod z dvou řidičů na jedno nákladní vozidlo na jednoho řidiče, což vedlo k významnému snížení nákladů na práci o 40 % až 50 %. Na trasách přesahujících 1 200 kilometrů, kde se tradiční přiřazení šesti až osmi řidičů na tři nákladní vozy snížilo na pět, zatímco tradiční přiřazení osmi až deseti řidičů na čtyři nákladní vozy se snížilo na šest, což vedlo k podstatnému snížení nákladů na práci a zvýšení spokojenosti řidičů.
Výhody jsou stejně silné i pro smluvní logistické společnosti, jak velké, tak malé. Například smluvní logistická společnost Huatai Logistics, specializující se na přepravu automobilových dílů na trasách v průměru 1 500 kilometrů, zaznamenala snížení poměru řidičů na nákladní vozidlo ze dvou na jedno díky použití nákladních vozidel vybavených technologií Inceptio. Ve spojení se snížením spotřeby paliva o 3-5 litrů na 100 kilometrů se celkové náklady na vlastnictví na kilometr snížily o 7-15 %. Bezpečnostní záznam a zvýšený komfort řízení nabízený autonomními nákladními vozy rovněž zvýšil počet měsíčních kilometrů na jedno nákladní vozidlo až o 10 %. Někteří individuální provozovatelé také zaznamenali zvýšení měsíčních kilometrů na jedno nákladní vozidlo o 10-20 % a čistý měsíční příjem o 7 800 -17 300 Kč díky zásadnímu zlepšení bezpečnosti a komfortu řízení, které nabízí autonomní nákladní vozy.
Inceptio využívá svůj výkonný, na datech založený systém výzkumu a vývoje k rychlé iteraci a zdokonalování své autonomní jízdní technologie. Tento systém, který zahrnuje přesné a efektivní zachycování dat, automatizované cloudové zpracování, pokročilé těžby scénářů a automatické anotace, umožňuje neustále zdokonalovat svůj průmyslově vedoucí algoritmus T-NOA v reálném čase. Tento důraz na reálná data je klíčovým hybatelem konkurenční výhody Inceptio v oblasti autonomní jízdní technologie.