Není žádným tajemstvím, že s příchodem autonomního řízení se automobilky od ryze strojírenské výroby stále více přiklánějí k softwarovému vývoji, neboť se v případě autonomních vozidel zcela zásadní měrou jedná o práci s umělou inteligencí. Výjimkou není ani francouzská automobilka Renault, jejíž řady letos v dubnu rozšířil Luc Julia, uznávaný expert na oblast umělé inteligence. Mimo jiné se podílel na vývoji virtuálního asistenta Siri firmy Apple. V Renaultu by měl mít Julia na starost dohled právě nad výzkumem a vývojem umělé inteligence a úzce souvisejících oblastí jako je uživatelské rozhraní vozidel, programové vybavení či konektivita. Z uvedeného vyplývá, že hlavní pozornost bude upřena na zdokonalování současných vozidel, ne až tak na vývoj autonomních prostředků. To ale neznamená, že by Renault tuto doménu neprozkoumával.
Koncept autonomního vozidla Renault Symbioz (foto: Renault)
Ačkoli značka Renault nepatří k nejčastěji skloňovaným, přijde-li řeč na autonomní mobilitu, nalezneme při bližším pohledu poměrně úctyhodnou paletu aktivit, kterými se francouzský výrobce do vod automatizace dopravy vydává. Z nedávné doby můžeme zmínit projekt TORNADO, který obnášel testování autonomních vozidel Renault Zoe v běžném provozu v okolí Paříže. Kromě toho se Renault může pochlubit hned několika koncepty, jimiž naznačuje, jak o autonomii přemýšlí. V roce 2016 se světu ukázal koncept sportovního vozu Trezor, který se kromě elektrického pohonu chlubil i autonomním režimem. Následně v roce 2017 byl představen koncept autonomního vozidla Symbioz, prezentovaný jako obývací pokoj na kolech. S tím se bylo možné potkat i v běžném provozu. Hned v následujícím roce Renault představil trojici konceptů z rodiny EZ. Jednalo se o robotaxi EZ-GO, autonomní dodávkový vůz EZ-PRO a prémiový autonomní EZ-ULTIMO. V roce 2020 spatřil světlo světa koncept Morphoz vybavený systémy třetí úrovně automatizace. Dalším příkladem zapojení do světa autonomní mobility je aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, v jejímž rámci zmíněné tři automobilky úzce kooperují, přičemž jedním z témat spolupráce je i vývoj autonomního řízení.