Dne 9. září 2020 byl slavnostně představen sériový model elektromobilu Lucid Air kalifornské firmy Lucid Motors. Tato nová automobilka, za níž stojí celá řada zkušených inženýrů dříve pracujících u jiných automobilek, se profiluje jakožto výrobce luxusních elektromobilů, s nimiž hodlá konkurovat zejména firmě Tesla. Srovnáván je Lucid Air především s vozem Tesla Model S, neboť se v obou případech jedná o třídu prémiových elektromobilů, jež vynikají mimořádnými jízdními vlastnostmi a parametry. Lucid Air je ale od počátku navrhován tak, aby pokud možno ve všech ohledech Model S překonal. Počínaje dojezdem, který u nejdražší verze díky akumulátoru s kapacitou 113 kWh a mimořádně nízkým koeficientem odporu 0,21 dosahuje až 832 km, přes maximální rychlost 270 km/h, až po pořizovací ceny. Ty zcela odráží skutečnost, že se jedná o mimořádný automobil. Základní verze nazvaná Touring se má prodávat od 95 000 dolarů (cca 2,1 milionu korun), vyšší verze Grand Touring od 139 000 dolarů (3,1 milionu korun) a vrcholná verze Dream Edition od 169 000 dolarů (3,8 milionu korun). Po etablování automobilky na trhu se očekává, že bude nabízena i relativně dostupnější verze s cenovkou kolem 80 tisíc dolarů (tedy méně než dva miliony korun).
Elektromobil Lucid Air (foto: Lucid Motors)
Z pohledu autonomní mobility a automatizace v silniční dopravě je nejzajímavější vlastností vozu Lucid Air výbava pokročilými asistenčními systémy řidiče. Jejich soubor nazvaný DreamDrive představuje druhou úroveň automatizace, do budoucna se očekává díky schopnosti bezdrátových aktualizací zlepšování schopností vozidla až na třetí úroveň automatizace. Mamutí podíl na tom má senzorická výbava, která je pro sériový vůz velmi nadstandardní. Lucid Air má dispozici celkem 32 senzorů, z toho 12 ultrazvukových senzorů, čtyři radary krátkého dosahu, jeden čelní radar s dalekým dosahem, čtyři kamery pro sledování nejbližšího okolí vozidla, jednu kameru pro sledování stavu řidiče, jednu couvací kameru, jednu širokoúhlou zadní kameru, čtyři kamery pro sledování zadní polosféry, tři čelní kamery a jeden čelní LiDAR. Je to právě LiDAR, umístěný uprostřed čelní masky pod logem automobilky, kterým Lucid Air vyniká nad vozy Tesla, a jehož přítomností se řadí mezi hrstku vozů vybavených tímto senzorem, jež si může zakoupit koncový zákazník. Sériově vyráběnými vozy s LiDARem, které jsou nebo budou běžně na trhu, jsou prozatím jen automobily Lexus LS 500h, dokonce se čtyřmi LiDARy, a od roku 2022 pak vozy automobilky Volvo postavené na platformě SPA 2. Za zmínku stojí, že vedoucím vývoje systému DreamDrive je u Lucid Motors Eugene Lee, který předtím pracoval v automobilce GM na asistenčním systému Super Cruise. V rámci představení vozu Lucid Air automobilka rovněž poodhalila další vůz, na němž pracuje, a to elektrické SUV nazvané Gravity.