Mercedes-Benz je bezesporu se svou 137letou historií tradiční automobilkou, nicméně i přes její úctyhodný věk je však výrazným hráčem na poli autonomních technologií. To dokázala již v roce 2021, kdy jako první automobilka na světě splnila náročné právní a bezpečnostní požadavky mezinárodní normy UN-R157 pro systém třetí úrovně, který umožňuje podmíněně automatizovanou jízdu. Systém, který se nazývá Drive Pilot umožňuje na předem vybraných úsecích dálnic (celkem 13 191 km) autonomní jízdu do 60 km/h, aniž by řidič musel věnovat pozornost dopravnímu dění. Mercedes tak reagoval na novelizaci německého zákona o provozu na pozemních komunikacích z roku 2017, která umožnila provoz automatizovaných vozidel na veřejných komunikacích. Ačkoliv je schválení podle zmíněného předpisu mezinárodní, musí provozovatel respektovat legislativu země ve které jej provozuje a mimo nasazení automatizovaných vozidel v Německu tak Mercedes pomýšlel i na Japonsko, Jižní Koreu a USA.
Na počátku nového roku německý výrobce vozidel na konferenci CES v Las Vegas, oznámil že získal povolení pro svou technologii od tamního úřadu ministerstva dopravy pro motorová vozidla nově také ve státě Nevada. Tento pouštní stát je tak třetí v řadě (po Německu a Japonsku), který udělil povolení provozu vozidel třetí úrovně automatizace. Pro získání povolení musela automobilka mimo jiné prokázat, že její vozidla splňují nevadský požadavek „minimálního rizikového stavu“, který vyžaduje, aby vozidlo třetí, nebo vyšší úrovně bylo schopno zastavit, pokud dojde k poruše systému.
Kromě tohoto prohlášení výrobce rovněž potvrdil aktualizaci výbavy svých vozidel druhé úrovně v Severní Americe. Ty budou nyní obsahovat funkci změny jízdního pruhu, která umožní vozidlu se zapnutým tempomatem automaticky zahájit změnu jízdního pruhu.
Vozidla Mercedes-Benz na konferenci CES v Las Vegas (foto: MercedesBenz)