O tom, že je etika autonomních vozidel stále atraktivním, žádaným a důležitým oborem, svědčí fakt, že německá automobilka Mercedes-Benz nabízí skrze svůj kariérní portál pozici, jež spočívá v podpoře doktorského studia zaměřeného na problematiku automatizovaného řízení a umělé inteligence ve vozidlech. V inzerátu si lze přečíst, že úspěšný kandidát, který disponuje vzděláním v oboru filozofie, bude mimo jiné studovat, jaké jsou morálně relevantní dopady automatizace řízení na sociální mobilitu; jak zajistit, aby aplikace umělé inteligence nikoho nediskriminovaly; jakými principy či heuristikami by se měl vývoj automatizovaných vozidel řídit; jakým způsobem morálně ospravedlnit a zdůvodnit rozhodnutí učiněná během vývoje automatizovaných vozidel; či jakým způsobem přistupovat k ochraně dat. Z inzerátu dále vyplývá, že pozice je nabízena ve spolupráci s (nejmenovanou) univerzitou, přičemž úspěšný kandidát bude moci čerpat i zaměstnaneckých výhod, které německá automobilka nabízí svým zaměstnancům, což jen podtrhuje význam a důležitost této pozice a potažmo i etiky autonomních vozidel.
Athénská škola filozofů Rafaela Santiho (zdroj: vatican.va)
Pro případné zájemce o práci v oblasti automatizace dopravy, kteří však nemají ambici přesídlit do Německa, můžeme doplnit, že v současnosti má brněnské Centrum dopravního výzkumu otevřené výběrové řízení na pozici výzkumníka v oboru autonomních vozidel. Velmi podobnou pozici souběžně nabízí i firma CEDA maps a.s., která hledá výzkumníka pro inovace v dopravním odvětví, přičemž práci je možné vykonávat v Praze nebo Brně.
Autonomní mobilita nadále zůstává mimořádně dynamickým, živým a perspektivním odvětvím, které nabízí vysoce smysluplnou možnost seberealizace.