Všeobecně panuje názor, že lidé důvěřují částečnému automatizovanému řízení více než plnému autonomnímu řízení. V praxi tak jde zejména o různé ADAS systémy, které jsou dnes už poměrně pravidelnou doplňkovou výbavou každého nového vozidla. Na základě jejich kvalit a toho, které asistenční systémy spadají do základní a které do doplňkové výbavy, se mohou potencionální zákazníci rozhodnout, jestli si daný vůz pořídí či nikoliv. Hodnocení kvality jednotlivých ADAS systémů lze dohledat v rámci pravidelného reportu, který o všech testovaných vozidlech vydává Euro NCAP. Tato nezávislá evropská bezpečnostní organizace provádí zejména nárazové zkoušky bezpečnosti všech nových modelů automobilů, které mají zájem o prodej na evropském trhu. Do tohoto testování spadají i zkoušky ADAS systémů. V tom hodnocení nyní s velmi dobrými výsledky obstály nové modelové řady automobilky Mercedes-Benz, konkrétně modely E 400 e 4MATIC Sedan a EQE 500 4MATIC SUV. Mercedes-Benz všeobecně dbá na vysokou kvalitu svých ADAS systémů a co se týká konceptů klasických automobilek, spadá v tomto ohledu k absolutní špičce. Krom běžných ADAS systémů se dále snaží v určitých částech světa o větší zapojení svého Drive Pilota, či zapojení umělé inteligence (Chat GPT) do řízení. U obou zmíněných modelů bylo celé testovací hodnocení asistenčních systémů založeno na principech integrální bezpečnosti se zvláštním zaměřením na bezpečnost během nehody.
Euro NCAP při svých testovacích činnostech hodnotil nejvybavenější verze vozidel. To znamená, že jak třída E tak SUV EQE byly testovány s volitelným balíčkem jízdních asistencí Plus. V tomto balíčku jsou zahrnuty systémy jako například Active Distance Assist DISTRONIC (systém, který udržuje bezpečnou vzdálenost od předně jedoucích vozů a dle toho také sám upravuje rychlost), Active Speed Limit Assist (napomáhá dodržovat rychlostní limit v určitých oblastech), Active Traffic Jam Assist (napomáhá s pohybem při dopravních kolonách), Active Steering Assist (napomáhá držet vozidlo ve středu dálničního pruhu a napomáhá s drobnými úpravami řízení), Active Lane Change Assist (varuje řidiče v případě neúmyslného přejetí jízdního pruhu vibracemi volantu, nebo jednostranným brzděním vozidla), Active Emergency Stop Assist (v případě zaznamenání nedostatečné aktivity řidiče, může vozidlo na neaktivitu upozornit, případně může samostatně začít brzdit), Active Brake Assist (zabraňuje předozadnímu nárazu pomocí vizuálního upozornění a v případě potřeby začít autonomně brzdit), Evasive Steering Assist (zabraňuje kolizi před vozidlem, napomáhá rozvrhnout sílu mezi brzdovým pedálem a točivým momentem volantu), Active Blind Spot Assist (v případě pohybu jiného vozidla v mrtvém úhlu a zapnutí změny směru jízdy, vozidlo samo začne přibrzďovat kola na straně vozidla, na které se chystá změnit jízdní pruh), Attention Assist (při detekci únavy systém řidiče vyzve k tomu, aby si udělal od řízení přestávku), Park Assist nebo bezpečnostní systémy, kterými jsou Pre-Safe Plus a Pre-Safe Impulse Side.
Obě vozidla na hodnotící škále dosáhla výsledku „velmi dobré“. Nejvyšších výsledků v rámci Mercedes–Benz při hodnocení Euro NCAP, kterých bylo dosaženo ve dvou oblastech, jenž jsou asistenční schopnosti a bezpečnostní záloha, dosáhly nejvýše sedan EQE s 85 % a 100 % v roce 2022 a poté třída E a SUV EQE s hodnocením 85 % a 99 %. Tyto výsledky i výsledky nových modelů jasně dokazují, že v oblasti ADAS systému je Mercedes–Benz absolutní špičkou a rozhodně v tomto ohledu neplánuje polevovat z vysokých nároků.