Americká společnost Nuro, jež vyvíjí autonomní doručovací vozidla, která testuje na veřejných komunikacích hned tří měst Spojených států a spolupracuje na rozvážce objednávek s firmami jako Domino's Pizza a FedEx, nově oznámila, že hodlá investovat 40 milionů dolarů (přibližně 857 milionů korun) do výstavby výrobní haly a testovacího okruhu neboli polygonu v okolí nevadského města Las Vegas. Továrna na výrobu autonomních doručovacích vozidel by měla mít rozlohu téměř dvanáct tisíc metrů čtverečních, přičemž se očekává, že zprovozněna by mohla být v průběhu roku 2022, načež by zde začala výroba nové generace autonomních doručovacích vozidel R2. Elektrickou platformu bude dodávat čínská automobilka BYD, systém autonomního řízení je však plně v režii firmy Nuro. Polygon pak vznikne na pozemku závodního okruhu Las Vegas Motor Speedway.
Dvojice autonomních doručovacích vozidel R2 firmy Nuro na závodním okruhu v Las Vegas (foto: Nuro)
Uzavřené testovací okruhy neboli polygony jsou pro vývoj (nejen) autonomních vozidel klíčové. Za připomenutí stojí například polygon společnosti Waymo na bývalé letecké základně Castle v Kalifornii, pro zajištění co největší rozmanitosti z hlediska podmínek podnebí využívá Waymo taktéž polygon ve státě Ohio. Firma Cruise využívá polygon Milford ve státě Michigan patřící mateřské automobilce General Motors. Společnost Lyft Level 5, jež se nově stala součástí Toyoty, postavila polygon v Kalifornii. Pozadu nechce zůstat ani Evropa, ve Švédsku tak například vznikl nejdelší zastřešený polygon na světě, v okolí anglického univerzitního města Oxford probíhá výstavba zkušebního okruhu pro podporu vývoje autonomních vozidel na britských ostrovech. V sousedním Německu jen před pár týdny zahájila využívání polygonu zřízeného na mnichovském letišti americká firma Argo AI. Bavorská automobilka BMW pak buduje vlastní polygon v západních Čechách u města Sokolov.