Společnost Nuro, která patří k průkopníkům autonomních vozidel pro doručovací účely, ve středu 12. ledna představila novou generaci svého autonomního elektrického vozidla. Jedná se již o třetí generaci, která na první pohled zaujme většími rozměry a drobně pozměněným designem. Firma uvádí, že nový model by měl být schopný fungovat ve všech klimatických a povětrnostních podmínkách, dosáhne nejvyšší ryhlosti 72 km/h a uveze až 226 kg nákladu, což odpovídá přibližně 24 nákupním taškám, přičemž interiér vozidla disponuje regulací teploty, takže dokáže udržovat zvolenou teplotu od -5 stupňů Celsia do +46 stupňů Celsia. Asi nejzajímavější novinkou na vozidle je externí airbag, který se ukrývá v čelní masce a poslouží jako ochrana chodců v případě kolize.
Třetí generace autonomního doručovacího vozidla firmy Nuro (foto: Nuro)
Představení nového vozidla bylo poměrně nečekané, ale při zpětném pohledu tento krok dává smysl. Firma Nuro autonomní řízení, ať už na předcházejících generacích vozidel R1 a R2 nebo vozidlech Toyota Prius, dlouhodobě testuje hned ve třech městech Spojených států. Hlavní dění se odehrává v texaském městě Houston, kde společnost Nuro realizovala nebo stále realizuje několik pilotních projektů, a to s pizerií Domino's, logistickou společností FedEx a obchodními řetězci Kroger a CVS. Na konci loňského roku oznámila firma podobný pilotní projekt s obchodem 7-Eleven, tentokrát v kalifornském městě Mountain View. Není pochyb, že v rámci dosud uskutečněných testů se povedlo nasbírat zkušenosti a znalosti, které se promítnuly do podoby nového vozidla. Tato vozidla by měla být v masovém měřítku desítek tisíc exemplářů vyráběna v továrně poblíž Las Vegas v Nevadě, kde vznikne v rámci závodního okruhu Las Vegas Motor Speedway i testovací polygon pro tyto stroje.