Mobileye je v oblasti autonomní mobility či asistovaného řízení velmi známá a osvědčená značka. Zejména pak v provozování svých autonomních robotaxi, se Mobileye dostali do podvědomí široké veřejnosti. SuperVision je doposud jejich nejpokročilejší asistenční systém řidiče, jenž je zároveň jedním z všeobecně nejspolehlivějších autonomních systémů, jenž poskytuje „hands–off“. Celý systém je nastavený tak, aby zvládal standartní funkce řízení na různých typech silnic. Systém však neustále vyžaduje pozornost řidiče. Nedovoluje mu tedy odchýlit zrak od probíhající dopravní situace. Tím tak tento systém spadá dle dělení SAE do 3. úrovně autonomie. V rámci nové spolupráce mezi Porsche a Mobiley má tak vzniknout nové sériově dodávané řízení ADAS systémů. Technologie má fungovat právě na ověřené platformě Mobileye SuperVision.
Vizuální představení kamer a radarů, které používá SuperVision (foto: Mobileye)
SuperVision tedy umožňuje řidičům sundat své ruce z volantu, avšak je stále nutné, aby sledovali okolí vozidla a dopravní situaci. Tento systém je také možné použít pouze tehdy, povolují-li to zákony země ve které se vozidlo pohybuje a je k aktivaci autonomního řízení vhodná dopravní situace. Systém lze nastavit také takovým způsobem, aby při nastavení jízdní trasy provádělo autonomní změny jízdních pruhů či samo na dálnicích předjíždělo pomalejší vozidla. Celý pohyb vozu je pak ovládán pomocí jedenácti kamer a radarového snímání, které kontroluje okolí vozu pro případné autonomní řízení. S řízením dále napomáhají mapy Road Experience Management, které jsou propojené s cloudem a jsou schopné velmi přesně předávat řidiči informace nejen o dopravní situaci, ale i o pohybu ostatních řidičů. Software, který SuperVision řídí je postavený na čipech EyeQ6 High, jenž jsou v tomto ohledu jednou z nejlepších výpočetních platforem pro částečné autonomní řízení. . EyeQ6H je až 3x výkonnější než jeho předchůdce EyeQ5H. Zároveň, ale spotřebuje až o 25 % více energie než jeho předchůdce. Oproti předchozí verzi se také může dále pochlubit, některými novými přídavnými jednotkami. Čip obsahuje speciální procesor obrazového signálu (ISP) nebo grafickou jednotku (GPU). Čip dále podporuje full-surround kamery nejen pro funkčnost ADAS systémů, ale i pro zvýšení přehledu samotného řidiči o okolí vozu. Mezi funkce, které napomáhají zvýšení přehledu se řadí například zobrazení z ptačí perspektivy, monitoring řidiče či automatické parkování. Vše je řešeno pomocí SoC. Tím je k těmto komponentům snížená potřeba méně přídavných el. jednotek (ECU), což ve finální fázi znamená méně techniky a tím nižší náklady.Samotnou technologii Mobileye Supervision bude i nadále ve všech testovacích geografických oblastech zajišťovat Mobileye. Za samotnou integraci do vozů Porsche již budou zodpovědní zaměstnanci Porsche, stejně tak jako za kalibraci se systémy ve svých vozech. Po zavedení Mobileye SuperVision do prémiových modelů Porsche se očekává, že si budou moci tento prémiový zážitek z asistované jízdy užít i vlastnící jiných automobilových značek spadající pod koncern Volkswagen.