Vozidla Mercedes-Benz Arocs mohou být díky technologii AXYARD provozována autonomně v extrémních podmínkách při zimní údržbě testovacích tras na polygonu společnosti Daimler. Srdcem technologie AXYARD je rozhraní vozidla „Remote Truck Interface“ (RTI), které zajišťuje možnost ovládání funkcí vozidla na dálku a to i v síti několika vozidel.
Údržba plochy polygonu v Immendingen (foto: Daimler)
Vozidla jsou vybavena vysoce přesnou GPS lokací (DGPS - diferenciální GPS) a využívají nejmodernější komunikaci „vozidlo s vozidlem“ („V2V“). Díky interakci inovativního rozhraní RTI mezi řídícími jednotkami jednotlivých vozidel a dálkovými řídícími jednotkami dochází k extrémně rychlé a v neposlední řadě bezpečné výměně dat mezi vozidly a infrastrukturou testovacího centra. Aby tato práce fungovala v reálném čase, probíhá každých 0,1 sekundy úplná výměna dat mezi vozidly a hlavní řídicí jednotkou RTI.
Na polygonu v Immendingen je třeba denně přes noc zbavit sněhu a ledu 20 hektarů testovacích ploch. Technologie AXYARD, kterou vyvíjí start-up Lab 1886 ve spolupráci se svojí mateřskou firmou Daimler Trucks, je určena pro autonomní provoz vozidel bez řidiče v uzavřených areálech např. při logistických operacích v rozlehlých areálech nebo zemědělství.