Čínská společnost Baidu je primárně známá jako gigant ve vývoji internetových služeb, poslední dobou se však zaměřuje i na umělou inteligenci a technologii autonomního řízení. Na letošní technologické konferenci Baidu World 2022 představila společnost některé své technologické novinky spolu s vozidlem Apollo RT6. Tento vůz by měl představovat předstupeň před autonomním vozidlem, čemuž odpovídá i jeho celkový vzhled. Elektromobil se pyšní velkým interiérem přizpůsobeným pro cestující, nabízí např. snadnou instalaci sedadel (včetně jejich oddělání), panoramatickou skleněnou střechu nebo interaktivní osvětlení, indikující klíčové signály pro komunikaci s posádkou i ostatními vozidly. S čím se ovšem ve vozidle nesetkáme, jsou pedály a volant. Přesněji, volant je odnímatelný, jelikož ke svému účelu není třeba. Vozidlo by totiž mělo být nasazeno do městského provozu v Číně v rámci autonomní služby Apollo Go. Za bezpečné ovládání vozidla přitom bude zodpovídat 38 senzorů, 8 LiDARů, 6 radarů s milimetrovými vlnami, 12 ultrazvukových radarů a 12 kamer. Od svého prvního spuštění v roce 2020 se služba Apollo Go rozšířila do 10 čínských měst a najela více než milion jízd. Do roku 2025 je v plánu rozšířit službu až do 65 měst a Apollo RT6 toho bude součástí.
Interiér vozidla Apollo RT6 ve verzi bez volantu (foto: Baidu)
Baidu však není jediná společnost pohrávající si s myšlenkou vozidla bez volantu. Zmínit můžeme např. autonomní minibus Origin firmy Cruise, kterou podporuje automobilka GM. V případě osobních vozidel pak projevuje iniciativu automobilka Ford. Tyto dvě společnosti nyní požadují od amerických úřadů udělení výjimky, aby zmírnili některá pravidla související s testováním autonomních vozidel. Jedna z výjimek se právě týká i absence volantu a pedálů. Všechny požadavky je možné připomínkovat po dobu 30 dnů, přičemž následně vše vyhodnotí Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) a vydá rozhodnutí.