O zákazu prodeje benzinových a naftových vozidel na evropském trhu se toho již napsalo mnoho. Tento zákaz má vejít v platnost od počátku roku 2035, kdy bude v Evropě zakázán prodej jakýchkoliv vozů se spalovacím motorem. Tímto krokem by mělo dojít ke snížení produkovaných emisí CO2 a od roku 2050 by se odvětví dopravy mělo v Evropě stát uhlíkově neutrální. Na tyto blížící se roky samozřejmě musí reagovat všechny automobilky, které se na Evropském trhu pohybují. Nově tento problém také začali řešit v automobilce Bentley.
Jedna z možných vizuálních podob nového modelu Bentley, který má být představen v roce 2025 (foto: neznámý)
Podle aktuálních zpráv má Bentley svůj první plně elektricky poháněný vůz představit v roce 2025 a do roku 2030 pak představit dalších 5 modelů vozu. Ve zprávách o těchto vozech bylo dále oznámeno, že všechny připravované modely budou obsahovat možnost využití minimálně 3. úrovně autonomie. Při splnění tohoto kroku by se tak Bentley zařadilo po bok dalších automobilek jako například Mercedes nebo Ford, které 3. úroveň autonomního řízení mohou na určitých silničních komunikacích využívat již nyní. Autonomní řízení by měla v Bentley zajišťovat technologie SuperVision, která je vyvinutá jednou z nejvýznamnějších společností, která se zabývá autonomním řízením a pokročilými asistenčními systémy pro řidiče, Mobileye. Tato technologie bude v Bentley pracovat s 11 kamerami, s mapami s vysokým rozlišením a vysoce výkonným čipem Mobiley EyeQ5. Stejnou kombinací bude disponovat model e–Macan od automobilky Porsche. První elektrické Bentley má být údajně založeno na architektuře Performance Platform Electric (PPE), která je jednou nejlepších modulárních platforem pro elektromobily. O její vývoj se starají v koncernu Volkswagen. V tomto modelu Bentley bude zmíněná platforma podporovat výkon až 939 koní, což znamená, že z 0 na 100 km/h by toto vozidlo mělo zrychlit za přibližně 1,5 vteřiny. Software, který bude do vozidla implementován, je software 1.2, taktéž od koncernu Volkswagen. Tento software doposud není plně vyvinutý, což částečně zpožďuje představení nejen tohoto modelu automobilky Bentley, ale i vozidel Porsche e–Macan či Audi Q6
e-tron. Za vývoj tohoto softwaru je zodpovědný Peter Bosch.
To, jak bude velký zájem o tento vůbec první elektrický model automobilky Bentley bude patrné až po jejím plném představením. Doposud o tomto modelu není známá ani jeho přesná vizuální podoba. Pokud ovšem o vozidlo bude stejný zájem jako o první elektrický vůz jiné renomované britské automobilky Rolls-Royce Spectra, bude to jistě pro Bentley velký úspěch.