Legendární italská automobilka Ferrari, jejíž vozidla jsou synonymem sportovní jízdy, rozhodně neignoruje aktuální trendy, takže i v jejím portfoliu nalezneme modely s hybridním pohonem, v příštích letech bude představen i ryze elektrický model. A protože jedním z nastupujících trendů je také autonomní mobilita, nabízí se otázka, jak se na autonomní vozidla Ferrari dívá. Výkonný ředitel této italské automobilky, Benedetto Vigna, se vyjádřil, že autonomního vozidla se vzpínajícím se hřebcem ve znaku se nedočkáme. A to proto, že tím zcela fundamentálním principem, kterým se Ferrari řídí, je nabídnout řidičům co nejintenzivnější prožitek z řízení a ovládání vozidla, což je neslučitelné s konceptem autonomního vozidla řízeného počítačem. Vigna explicitně uvedl, že pro Ferrari je myslitelná nanejvýš druhá úroveň automatizace, nikoli však již čtvrtá či dokonce pátá. Tajemně ale přešel třetí úroveň. Přiznal ale, že v souvislosti s druhou úrovní automatizace se můžeme dočkat senzorů a výpočetních jednotek v modelech Ferrari. Zopakoval ale, že ty budou sloužit pro pokročilé asistenční systémy, nikoli autonomní jízdu.
Ferrari odjakživa bylo synonymem pro rychlost a zážitek z jízdy - a mělo by to tak zůstat i v éře autonomní mobility (foto: Ferrari)
Pro zajímavost stojí zmínit, že například japonská automobilka Toyota experimentuje se závodním autonomním vozidlem, prostřednictvím kterého zkoumá možnosti, jak zvýšit chování a bezpečnost vozidel v kritických situacích. Sportovní jízda obecně je pro vývojáře autonomního řízení atraktivní sférou, což se projevilo například v závodech Roborace a Indy Autonomous Challenge, a vzájemném soupeření o ustanovení rychlostního rekordu. A třeba se někdy dočkáme závodu, kde proti sobě bude stát autonomní a člověkem řízené vozidlo.