Poměrně překvapivé kroky v posledním týdnu učinila americká společnost Argo AI, jež vyvíjí systém autonomního řízení. Nejprve proniklo do médií, že firma propustila na 150 zaměstnanců, což je přibližně 6 procent celkového počtu zaměstnanců, a to primárně osoby zodpovědné za nábor. Toto rozhodnutí je pozoruhodné hlavně proto, že za firmou Argo AI stojí automobilky Ford a Volkswagen, které ji štědře finančně podporují, takže bývá považována za jednu z nejstabilnějších v oboru. Jen o pár dní později následovala další nečekaná zpráva, a to, že Argo AI ukončuje své aktivity v hlavním městě Spojených států, Washingtonu D. C. Z dostupných zpráv se zdá, že hlavním důvodem je nemožnost zahájit autonomní taxislužbu pro přepravu cestujících v tomto městě kvůli chybějící legislativě. Několik let testování autonomních vozidel v ulicích Washingtonu D. C. tak dle všeho nebude mít pokračování v podobě komerčního robotaxi. Firma nicméně v loňském roce oznámila, že právě D. C. je jedním ze tří měst, kde ve spolupráci s obchodním řetězcem Walmart bude provozovat autonomní rozvoz objednávek. Status této služby je aktuálně neznámý.
Autonomní vozidlo Ford Fusion firmy Argo AI v hlavním městě Spojených států (foto: Argo AI)
S určitými problémy se potýká také například firma Cruise, jež v kalifornském San Franciscu provozuje v nočních hodinách autonomní taxslužbu. Její autonomní vozidla se jen nedávno opakovaně dostala do problémů, když se z důvodu poruchy na centrále pro správu flotily velká část těchto vozidel setkala na jednom místě, načež došlo k jejich paralýze a zablokování provozu, což si vyžádalo poměrně dlouhou dobu na nápravu. Vývoj a nasazení autonomních vozidel tak v žádném případě není procházka růžovou zahradou a neustále je třeba se vypořádávat s novými výzvami.