Autonomní zemědělská vozidla, jsou pro většinu zemědělských společnosti nejen velkou úsporou času, ale zejména i šetřením financí a řešením pro nedostatek lidských sil. S novinkou nyní přichází společnost Robotics Plus, která představila zemědělské autonomní vozidlo nazvané Prospr. Prospr je autonomní víceúčelové, hybridní vozidlo navržené k provádění různých úkolů spojených s pěstováním plodin na sadech a vinicích, kde se pokouší efektivně a udržitelně snižovat závislost na lidské pracovní síle. Prospr je tak autonomní vozidlo, které je schopné ve svém pracovním prostředí obstarat celodenní provoz, přizpůsobit se pracovnímu prostředí, které zemědělci využívají a zároveň mnohonásobně snižuje emise oproti klasickým spalovacím strojům. Společnost Robotic Plus má v autonomních strojích dlouholeté zkušenosti. Jejich vozidla ke své práci používají několik vyměnitelných nástrojů, včetně věžových postřikovačů pro různé druhy plodin. Těmito nástroji disponuje i nově představené vozidlo Prospr. K zahájení práce a připojení vhodného přípojného nástroje je vždy potřeba lidského zásahu. Na jedné pracovní oblasti je možné použít několik vozidel Prospr, které mezi sebou mohou vzájemně komunikovat. Jejich orientace je tak zajištěna za pomocí vzájemné síťové komunikace, předem naplánované trase, kamer a radarů.
Prospr disponuje elektrickým pohonným systémem a dále využívá dieselový generátor Tier 4, který obstarává zlomek energie pro delší pracovní nasazení bez potřeby nabíjení. Dále je v tomto vozidle implementováno standartní rekuperační brzdění s vysokokapacitní baterií, jenž prodlužuje dojezd stroje. Prospr také disponuje inteligentním systémem pohonu všech kol, které jsou vybaveny sobě samostatnými nezávislými motory. Tento hybridní pohon, tak dosahuje 70 % snížení spotřeby paliva, oproti běžně nasazovaným dieselovým traktorům v totožných oblastech. Vhodně využitelné jsou také rozměry vozidla. Vozidlo se při potřebě otočení má možnost otočit na zadní nápravě a v místě souvrati mu k tomu postačí 7,1 m prostoru. Samotná šířka vozu je stanovena na 1,85 m, což je pro pohyb v úzkých sadových uličkách více než vhodné. Na vývoji a navržení vozu s Robotics Plus spolupracovali společnost Croplands, která zajistila dodání vhodných postřikovacích hlavic a společnost Yamaha Motor Company, která krom motoru dodala také návrh celkové podoby vozu. Prospr je možné ovládat přes internetovou síť za pomocí pevné konzole nebo přes mobilní aplikaci. Tím je pro zemědělce zajištěna provozní efektivita nastavení a efektivita celého provozu. Vozidlo bylo poprvé představeno na akci FIRA 2023 v Kalifornii v rámci oblasti, která se věnuje autonomnímu zemědělství a zemědělské robotice.