Japonská společnost Sony poprvé představila prototyp elektrického vozu Vision-S v lednu 2020 na veletrhu spotřební elektroniky CES v nevadském Las Vegas. Jednalo se o značné překvapení, neboť vstup do automobilového průmyslu ze strany firmy Sony, která působí zejména v doméně elektroniky a zábavního průmyslu, čekal jen málokdo. O rok později, v lednu 2021, japonská firma zveřejnila informaci, že Vision-S prochází od prosince testováním na veřejných komunikacích v Rakousku.
Prototyp vozu Sony Vision-S (foto: Sony)
Z hlediska autonomní mobility je na tomto modelu atraktivní, že disponuje pokročilými asistenčními systémy řidiče druhé úrovně automatizace, s ambicí rozšíření schopností až na třetí úroveň. K tomu využívá celkem 40 senzorů, z toho osmnáct kamer, šest radarů, dvanáct ultrazvukových senzorů a hned čtyři LiDARy. Nechybí ani vysoká konektivita, včetně možnosti bezdrátových aktualizací. Díky tomu, že je Sony předním vývojářem elektroniky a úspěšně působí i v zábavním průmyslu, není překvapující, že vůz využívá kamery vlastní výroby a prostředí řidiče je hodně orientováno na poskytnutí kvalitního uživatelského zážitku. Testování na veřejných komunikacích probíhá v okolí rakouského města Graz (Štýrský Hradec), kde sídlí firma Magna Steyr, která se podílí na vývoji vozidla. Společně s touto společností jsou zapojeny i další tradiční firmy působící v automobilovém průmyslu jako Bosch, Continental, Elektrobit, Valeo nebo ZF Group. Prvky automatizace zajišťuje maďarská společnost AImotive. Z celkového návrhu vozidla je vidět péče, kterou japonská společnost vozidlu Vision-S věnuje. Nemůže být pochyb o tom, že snahou je tento automobil v budoucnu uvést na trh.
Níže přikládáme video z testování: