O společnosti Cruise toho v posledních týdnech bylo napsáno poměrně mnoho. Bohužel pro tuto společnost to povětšinou bylo v negativním slova smyslu. Ať už se jednalo o uvěznění ženy pod koly autonomního robotaxi či dopravní nehody vozidel Cruise, díky kterým musela být z kalifornských ulic stažena polovina autonomních vozů této společnosti. Pro částečné zlepšení reputace začali zástupci Cruise pracovat na vylepšení vnímání sirén IZS, aby na ně robotaxi uměla lépe reagovat. Ta totiž mnohdy měla problémy s vnímáním pohybu vozidel IZS a stávalo se, že robotaxi blokovala průjezd. Zdá se však, že ani tyto informace neodradí potencionální partnery ke spolupráci s Cruise. Nově tak vzniklo memorandu mezi Cruise, automobilkou Honda a General Motors, díky kterému by měla v Japonsku vzniknout nová autonomní služba pod označením JV.
Hlavní prioritou Cruise stále zůstává zlepšovat bezpečnost silničního provozu, snižovat emise a omezovat dopravní zácpy. To jsou všechno body, které celé Japonsko více než nutně potřebuje. Jízdy nových autonomních vozidel by měly být zahájeny přímo v Tokiu. Tato oblast, mimo společenského dopad, bude jistě pro Cruise bude velkou výzvou, protože celé Japonsko je jeden z největších potencionálních trhů s autonomní mobilitou s vysoce zalidněnými městy a hustou dopravou s vysokými nároky. V samotném Tokiu je nyní počítáno se 6158 osobami na kilometr čtvereční. Nový Cruise Origin, který bude nasazený ve spolupráci s General Motors a Hondou, nabídne neobvyklý druh autonomního zážitku. Krom toho, že v něm nebude zakomponovaný prostor pro řidiče, tedy ani volant ani pedály, bude v něm kruhovité sezení až pro 6 pasažérů. Zpočátku bude provoz zahájen s přibližně 12 vozy a cílem je se postupně dostat až na 500 těchto autonomních vozidel. Při zahájení nabízení této služby bude nový podnik spolupracovat s různými zainteresovanými stranami v Tokiu, včetně národních a místních vládních úředníků společně s aktuálními poskytovateli dopravních služeb v Japonsku. V tomto projektu je primárním cílem pomoci vyřešit nedostatek řidičů pro běžnou městskou dopravu a nabídnout tak bezpečnější a dostupnější formu dopravy. Primárně se nyní čeká na vládní potvrzení s myšlenkou, že obecné testování začne počátkem roku 2024 a komerční jízdy budou zprovozněny v centru Tokia počátkem roku 2026. Do budoucna se plánuje následné rozšíření i mimo centrální Tokio.
Výběr partnerů i výběr oblasti nasazení mohou být pro Cruise velmi výhodné. Jednak v Japonsku panuje všeobecný zájem o tento typ mobility a vysoce postavení činitelé jej dlouhodobě podporují a stejně tak Honda i General Motors mají s autonomním řízením dlouhodobé zkušenosti. Automobilka Honda již několik spoluprací s Cruise navazovala a naopak zástupci General Motors si jsou vědomi důležitosti tohoto typu mobility, a proto v něm nedávno pro zájemce zahájili online vzdělávací program.