Nezávislá testovací poradenská společnost DRI nedávno získala pět prestižních kontraktů od Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) na výzkum bezpečnosti vozidel. Tyto kontrakty, s celkovou hodnotou přesahující 5 milionů dolarů, se zaměřují na rozvoj a zkoumání technologií, které mají za cíl předcházet dopravním nehodám, včetně asistenčních systémů řidiče (ADAS) a systémů automatizovaného řízení.
Cílem výzkumných projektů je zavést a ověřit nové testovací postupy, které by umožnily lepší posouzení bezpečnostních vlastností vozidel vybavených ADAS a systémy automatizovaného řízení. DRI se bude zabývat analýzou dat o dopravních nehodách a prováděním průzkumu trhu, aby lépe pochopila provozní výkonnost, omezení a spolehlivost stávajících technologií ADAS. V rámci těchto projektů DRI identifikuje, parametrizuje a testuje nové scénáře pro testování ADAS. Pro tyto účely společnost poskytuje testovací služby ve svém soukromém testovacím zařízení poblíž Bakersfieldu v Kalifornii. Do schválených výzkumných oblastí spadá:
Vizualizace testování ADAS systému.(zdroj: Autor)
DRI vyvíjí a testuje nové testovací protokoly na základě analýzy reálných dat o dopravních nehodách. Cílem je lépe porozumět a zpochybnit účinnost technologií BSI a LCA při předcházení běžným nehodám, jako jsou kolize při změně jízdního pruhu. Výsledkem by dále mohl být návrh na efektivní zlepšení těchto technologií při běžném provozu
Výzkum se soustředí na posouzení účinnosti technologií PAEB, zejména v komplexních scénářích, jako jsou křižovatky, a na analýzu citlivosti těchto systémů na různé faktory, jako jsou světelné podmínky, počasí a chování chodců. Tyto typy testů mají poskytnout lepší pochopení toho jak systémy fungují v reálných podmínkách
Projekt se snaží najít efektivní a bezpečné způsoby testování náročných scénářů ADAS, které mohou zahrnovat vysokorychlostní testy a komplexní testovací matice. Cílem je minimalizovat poškození při testování a snížit náklady z neúspěšně provedených testů. Toho je možné dosáhnout například prediktivním programováním pro zrušení kolize nebo použití ultralehkých cílů pro testování.
Dva projekty se soustředí na testování systémů pro středně těžká a těžká nákladní vozidla. Cílem je vyvinout a ověřit nové testovací protokoly založené na údajích o dopravních nehodách a průzkumu trhu. Konkrétně půjde o testování systémů automatického nouzového brzdění a systému sledování mrtvého úhlu u těžkých a středně těžkých vozidel.
Těchto pět projektů pokrývá širokou škálu klíčových oblastí výzkumu, které mají za cíl zlepšit bezpečnost silničního provozu pomocí technologií ADAS. DRI se tak stává klíčovým hráčem v této oblasti díky svým specializovaným testovacím službám a vlastním výzkumným kapacitám.