Luminar i Plus Partner jsou ve světě autonomní mobility poměrně známá jména, která jsou na tomto trhu více než 10 let a slavila se svými produkty úspěch u několika automobilek. Luminar je světovou špičkou v oblasti automobilových technologií včetně lidarů. Plus je naopak globální poskytoval automatizovaného řízení s vyšším stupně autonomie a to zejména z hlediska softwaru. Firmy oznámily strategickou spolupráci, kde se budou společně snažit o poskytování autonomních jízdních a bezpečnostních systémů pro nákladní vozidla. Dle již podepsané smlouvy bude Luminar poskytovat lidary středně dlouhého až dlouhého dosahu (600 m) a to vše pro software PlusDrive. Zároveň bude Plus poskytovat vylepšený autonomní systém pro řidiče nákladních vozidel.
Nákladní vozidlo využívající PlusDrive (foto: neznámý)
Lidar Luminar Iris, který je hlavním předmět ve vzájemné spolupráci, je dle společnosti Luminar první svého druhu, který umožňuje vysoce výkonné detekce na velké vzdálenosti a zároveň také splňuje přísné požadavky na výkon, robustnost a spolehlivost, které jsou stanoveny pro nákladní vozidla třídy 8. Dále to tedy značí, že se schopností detekce až 600 m před vozidlem, je možné dle povolené dálniční rychlosti nákladních vozidel, detekovat překážku časově vzdálenou až 25 s. Tento čas by měl být dostačující i pro plně naložené nákladní vozy při zahájení takzvaného panického brzdění z maximální povolené dálniční rychlosti. Mimo to tak Luminar Iris přispívá k lepší a efektivnější funkčnosti ADAS systémů.
V Plus Partner si naopak od této spolupráce slibují zvýšení kvality hardwaru pro jejich softwarové řešení a tím i lepší pozici na trhu. PlusDrive, který umožňuje autonomii maximálně 3. úrovně je již dlouhodobě široce využíván u několika výrobců nákladní vozidel. PlusDriver ke své aplikaci může využívat jak lidar, kameru tak i radar a to vše v možnostech vidění 360 stupňů, na stovky metrů vzdálené objekty. Software, který PlusDrive využívá je založen na umělé inteligenci, jež je schopná zpracovávat data, předpovídat chování okolních vozidel a dle toho také s vozidlem bezpečně manévrovat. Automaticky také zvládá brzdění a rozjíždění, změny jízdních pruhů či držení vozidla ve středu jízdního pruhu. To vše za stále pozornosti řidiče vozidla, který má ruce na volantu.
Dalšími společnými partnerskými kroky by mělo být mapování s vysokým rozlišením a společná integrace senzorů pro nákladní dopravu Blade.