Americká automobilka Lincoln, jež v současnosti spadá pod Ford, je proslulá svými luxusními automobily, z nichž některé sloužily i jako vozidla amerických prezidentů. Automobilka jde nicméně s dobou, a proto se zajímá i o nové trendy jako je elektromobilita a autonomní řízení. Obojí je možné nalézt v nejnověji představeném konceptu Model L100. Ten se vyznačuje elegancí aerodynamických tvarů a značným akcentem na provedení interiéru, který cestujícím poskytuje mimořádný komfort. Tímto jde ve šlépějích dřívějších konceptů autonomních vozidel, jež interiér vozidla vnímají jako pohodlný obývací pokoj, jako je tomu například u konceptů Skysphere a Grandsphere německé automobilky Audi. Zaujme také způsob otevírání dveří, při nemž se zvedá i střecha, což vyvolává dojem jakéhosi rozevírání slupky. Tento přístup není nepodobný řešení, které ve své studii autonomního vozidla Teorema představilo italské designové studio Pininfarina.
Koncept autonomního vozidla Model L100 americké automobilky Lincoln (foto: Lincoln)
Lincoln však prozatím nemá ambici vyvinout vlastní autonomní automobil, studie slouží především jako ukázka umu designérů a prozkoumávání možností, které se otevírají s příchodem elektrického pohonu a autonomního řízení. Coby součást automobilky Ford ale Lincoln v některých svých modelech nabízí pokročilé asistenční systémy Co-Pilot360.
Zajímavostí je, že některé současné modely automobilky Lincoln, zejména MKS a MKZ, jsou mimořádně populární mezi vývojáři autonomních vozidel. Model MKS používala například firma Veoneer, model MKZ lze nalézt u amerického Qualcommu a především u čínských firem jako je AutoX, Baidu, DeepRoute, Momenta či WeRide.