Zatímco autonomní minidodávky zažívají v Číně rozmach v důsledku epidemie koronaviru, testování autonomních vozidel na veřejných komunikacích ve Spojených státech amerických prochází radikálním útlumem.
Autonomní vozidlo Chrysler Pacifica firmy Waymo v Arizoně (foto: Waymo)
Svoje aktivity pozastavili všichni přední vývojáři autonomních vozidel, kteří v USA působí a testují. Firma Waymo nejprve zastavila pouze provoz vozidel s bezpečnostními řidiči, posléze ale přistoupila i na zastavení jízd s plně autonomními vozidly, jež provozuje v Arizoně. V provozu nicméně zůstává dovážková služba Waymo Via. Firma Cruise, jež provozuje v Kalifornii největší flotilu autonomních vozidel přesahující dvě stě vozů, zastavila všechny své jízdy. Z dalších významných vývojářů byly nuceny zastavit provoz firmy Zoox, Argo AI, Baidu či společnost APTIV, jež společně s firmou Lyft provozuje pravidelnou taxislužbu poskytovanou autonomními vozidly v ulicích nevadského Las Vegas. Své testování zastavila i firma UBER, která teprve před několika málo týdny testování po bezmála dvou letech obnovila. Tyto kroky mají za cíl ochránit zdraví nejen cestujících, kteří některé z těchto zkušebních provozů mohou využívat, ale zejména zdraví bezpečnostních řidičů, kteří dohlížejí na bezpečné fungování systémů autonomního řízení. Tato skutečnost tedy poukazuje i na fakt, že ani nejpokročilejší autonomní vozidla současnosti nejsou zcela nezávislá na lidech a lidské obsluze.