O firmě Uber se v žádném případě nedá říct, že by do světa autonomní mobility vykročila správnou nohou. Od samotného začátku jí sice nechyběla dravost, což se odrazilo v celkem rychlém zahájení testování autonomních vozidel na veřejných komunikacích, ale pojilo se s tím i několik poměrně zásadních skandálů a problémů. Prvním z nich byl spor s firmou Google potažmo Waymo, neboť její bývalý zaměstnanec Anthony Levandowski při svém odchodu odnesl velké množství dat, jež bylo vlastnictvím firmy, které následně skrze nově založenou společnost prodal právě firmě Uber. Druhým, a ještě závažnějším skandálem, byla velice chabá bezpečnostní kultura firmy Uber, respektive její divize Advanced Technologies Group (ATG), jež měla vývoj autonomního řízení na starost. V důsledku celého řetězce pochybení a neřešených problémů pak došlo k vůbec první nehodě autonomního vozidla, při níž zemřel člověk. Stalo se tak dne 18. března 2018 v Arizoně, kde v nočních hodinách autonomní vozidlo Volvo XC90 firmy Uber srazilo chodkyni Elaine Herzberg, která v důsledku zranění vlivem střetu s vozidlem zemřela. Bezpečnostní řidička, Rafaela Vasquez, byla v této věci obžalována, neboť nevěnovala pozornost jízdě a nedohlížela na fungování vozidla. Uber bezprostředně po nehodě přerušil veškeré testování na veřejných komunikacích, které sice postupně obnovil, ale už ne v takovém rozsahu jako dříve. Na konci roku 2020 divize ATG firmy Uber byla integrována do společnosti Aurora Innovation.
Autonomní vozidlo Hyundai Ioniq 5 firmy Motional v kalifornské Santa Monice ve službách Uber Eats (foto: Motional)
Nyní Uber k autonomním vozidlům přistupuje jiným způsobem. Už je sám nevyvíjí, nýbrž používá svoji platformu jakožto prostředek pro využívání autonomních vozidel jiných vývojářů, zároveň se pozornost přesunula od převozu cestujících k převozu zboží. Od 16. května letošního roku se tak lze v kalifornském městě Santa Monica v západní části okresu Los Angeles setkat s autonomními vozidly Hyundai Ioniq 5 firmy Motional, která rozvážejí objednávky v rámci aplikace Uber Eats. Ve stejný den v té samé aplikaci bylo zpřístupněno doručování objednávek i prostřednictvím autonomních doručovacích robotů firmy Serve Robotics, do níž již v dřívějšku Uber investoval. I v tomto případě je služba nabízena v omezené oblasti v Los Angeles.