V květnu tohoto roku byl zahájen provoz vozidla, který svým vzhledem připomínal elektrický golfový vozík ve městě Eiheiji ve středním Japonsku. Toto je zatím jediné místo, kde jsou v Japonsku k dispozici vozidla s autonomními schopnostmi úrovně čtyři na veřejných komunikacích. K zahájení došlo z toho důvodu, že Japonsko v loňském roce schválilo provozování samořízených vozidel 4 úrovně. Autonomní vozidla čtvrté úrovně jsou vozidla, která mají vysoký stupeň automatizace a lidský faktor do řízení nemusí zasahovat, jen v případě nebezpečného prostředí (např. nebezpečné počasí) a pouze na omezeném území. Vozidlo připomínající golfový vozík může být až sedmimístný a je schopno ujet pouze vzdálenost 2 km. Samořízené vozidlo je vyvinuté Národním institutem pokročilé průmyslové vědy a technologie. Provozovatelem vozíku v Eiheiji je veřejno – soukromá společnost Zen Connect. Vozík má sloužit jako dopravní prostředek pro starší lidi v takových oblastech, kde se kvůli nedostatku pohonných hmot snížili veřejné dopravní služby.
Místní úředník uvedl, že v neděli 29. 10. 2023 autonomní vozidlo narazilo do jízdního kola, které bylo umístěné poblíž krajnice vozovky. V autonomním vozidle cestovaly čtyři lidé a žádný z nich neutrpěl zranění. Police také potvrdila, že k žádnému zranění během nehody nedošlo. Vývojový tým vozidla vyšetřuje příčinu vzniku nehody a pozastavuje provoz autonomních vozidel, dokud se příčina nehody neobjasní. Tato nehoda je jednou z největších dosavadních neúspěchů ve vývoji autonomních vozidel v oblasti technologie, která mohla pomoci stárnoucímu Japonsku. Nyní tato událost vrhá stín na pokusy o podporu automatizovaných vozidel.Vozidlo bylo navrženo, tak, aby se za pomoci senzorů a radarů vyhýbalo překážkám, které mu budou překážet na vozovce při jízdě. Maximální rychlost tohoto vozidla nepřekročila 12 km/h.
Pozastavení autonomních vozidel přišlo jen několik dní poté, co úřady v Kalifornií pozastavily testování vozů bez lidského řidiče dceřiné společnosti Cruise (známé jako robotaxi) od General Motors, po předchozích sériích nehod i jiných události.
Stejně jako i jiné země, tak i Japonsko projednává možnost povolit samořídící technologie na veřejných silnicích. Země momentálně diskutuje o zmírnění zákazu služeb spolujízdy, z důvodu řešení problému s nedostatkem taxikářů. Japonsko má v plánu do tří let povolit provoz vozidel čtvrté úrovně na cca 50 – místech.