Švédské království, které je co do počtu obyvatel srovnatelné s Českou republikou, má taktéž podobně bohatou historii spjatou s automobilovým průmyslem. Protože se ale Švédsko kromě hrdosti na svoji tradici zároveň snaží držet krok s nejnovějšími trendy a usiluje o to být v těsném kontaktu se špičkou vývoje, významnou měrou se zaměřuje na sféru autonomních vozidel. Jedním z příkladů rozvoje tohoto odvětví je polygon AstaZero. Ten je provozovaný švédskou výzkumnou institucí RISE ve spolupráci se švédskou Technologickou univerzitou Chalmers, přičemž se nachází u města Sandhult v těsném sousedství polygonu Hällered automobilky Volvo Cars. Polygon AstaZero je samozřejmě plně využitelný i pro potřeby testování konvenčních vozidel, snaží se nicméně profilovat směrem k autonomní mobilitě. A protože má vývoj autonomních vozidel svá specifika, například pro testování senzoriky jsou vhodné reprodukovatelné světelné podmínky, vznikla v rámci polygonu AstaZero sekce nazvaná Dry Zone. Ta se nachází v části označované jako Super Multilane, přičemž se jedná o nejdelší zastřešenou zkušební dráhu pro autonomní vozidla na světě. Testovací zastřešený úsek má délku 700 metrů a šířku 40 metrů, ve středové části dosahuje šířka dokonce 60 metrů. Strop je ve výšce 4,5 metru, díky čemuž je možné testovat i autonomní nákladní vozidla. Hlavní předností zastřešení je zachování uniformních světelných podmínek bez ohledu na denní dobu či roční období. To jinak řečeno znamená, že testování požadovaného scénáře je zde možné 24 hodin denně po celý rok. To pochopitelně napomůže urychlit a zlevnit dané testování. Ke slavnostnímu otevření zastřešeného polygonu Dry Zone dojde ve středu 28. dubna v 11 hodin.
Pohled dovnitř zastřešeného polygonu AstaZero Dry Zone (foto: RISE)
Severské země jsou co se týče koncentrace polygonů pro testování (autonomních) vozidel na předních příčkách. U finského města Ivalo, které leží daleko za polárním kruhem, se nachází polygon Test World, který taktéž disponuje zastřešenými úseky. V tomto případě slouží pro celoroční ověřování chování vozidel v extrémně chladných podmínkách. Jen nedaleko, u finského města Muonio, se nachází další polygon, a to Lapland Proving Ground, který je součástí rozsáhlejšího projektu Aurora Living Lab.